Onderdak kun je in vele soorten, maten en prijs categoriën vinden. Het is en blijft altijd maar afwachten hoe het er daadwerkelijk uitziet als je op de plaats van bestemming aankomt.
Wij zijn bezig met een onderzoek naar de wensen en behoeften van studenten bij het zoeken van huisvesting.
Graag horen wij wat jij belangrijk vindt!
Denk aan zaken als:
- locatie van het huis
- slaapkamer
- badkamer
- airco
- schoonmaakster
- prijs
- tv / internet
Hoihoi
Hier even een reactie met de punten die ik belangrijk vind voor huisvesting.
Locatie;
Veilige buurt, goed bereikbaar met openbaar ver voer, centraal liggen voor eerste levensbehoeften.Denk dat het ook wel fijn is om met meerdere studenten in 1 buurt te wonen.
Huis;
Wanneer je met meerdere personen op stage gaat (dit is bij mij het geval)is het prettig wanneer men aparte slaapkamers heeft maar bijvoorbeeld wel gezamenlijke woonkamer. Het is niet noodzakelijk om aparte badkamers te hebben.
Airco is natuurlijk nooit verkeerd.
Omdat wij zullen afstuderen is het voor ons wel belangrijk om internet te hebben. We moeten namelijk veel communiceren met de opleiding.
Ik denk dat TV niet echt het belangrijkste is want je leert je avonden wel dan anders door te brengen.
Overige;
Een schoonmaakster is niet nodig.
De prijs is natuurlijk altijd voor belang.Zeker als je geen stagevergoedingen krijgt. We zijn en blijven tenslotte studenten.
Ik hoop zo voldoende informatie gegeven te hebben.