|
|
Curacao Forum NEP POSTZEGELS
| NEP POSTZEGELS |
IP: x |
| webmaster |
2/1/2007-1:50:35 AM |
Beste Postzegel verkoper,
Zoals u misschien gemerkt heeft, worden na een korte periode al uw postzegel verhaaltjes verwijderd. Niet dat wij een hekel hebben aan postzegels maar uw verhaal is/lijkt te veel op een Nigeriaanse money scam en daar willen wij niet aan meewerken.
Ik vind het een beetje erg vreemd dat mensen onder de kostprijs postzegels kunnen aanbieden, klinkt hetzelfde als briefjes voor 100 voor 25 gulden aan bieden. Waarschijnlijk moet die persoon ook een soort reiniger kopen zodat de zwarte postzegels weer werken.
Het artikel 440 Wetboek van Strafrecht stelt:
``Hij die drukwerken of andere voorwerpen in een vorm die ze op munt- of bankbiljetten, op muntspeciën, op van rijksmerken voorziene platina, gouden of zilveren werken, op POSTZEGELS of op reisdocumenten doet gelijken, vervaardigt, ontvangt, zich verschaft, in voorraad heeft, vervoert, invoert, doorvoert of uitvoert, wordt gestraft met geldboete van de tweede categorie.``
Dit is de wet in Nederland maar ik vermoed dat de Antilliaanse wetgeving er niet veel van afwijkt.
Met vriendelijke groeten,
De Webmaster
|
| RE: NEP POSTZEGELS |
| R. van Dijk |
2/1/2007-12:00:41 PM |
beste webmaster,
Met uw verhaaltje maakt u niet alleen uzelf belachelijk maar ook uw hele forum. Toch zie ik een lichtpuntje: als u het zo onwaarschijnlijk vindt is de aanbieding dus wel aantrekkelijk. Ik stel u het volgende voor:
U geeft mij uw adres, ik stuur u, volledig voor mijn rekening en risico voor Naf 50,- frankeergeldige postzegels en u betaalt mij na ontvangst van de zegels Naf 35,-. U hoeft niets vooraf te betalen, ik heb ten aanzien van mensen uit Curacao geen enkel vooroordeel. Deal ?
|
| Len |
2/1/2007-2:10:51 PM |
Ik snap de webmaster wel hoor beste R. van Dijk en vind persoonlijk niet dat het forum of hij belachelijk gemaakt wordt. Ik vind er wel wat in zitten. U moet erkennen dat dit soort dingen nu eenmaal gebeuren en dat de webmasters moeite hebben om sommige dingen te weerhouden. Dus het zekere voor het onzekere vind ik niet raar eigenlijk.
Uw aanbieding klinkt heel mooi maar het is duidelijk dat de webmaster liever niet heeft dat u de aanbieding iedere keer op het forum plaatst. Nu is ook de uitleg daarover bekend. Ik neem aan dat u dat kan begrijpen. Uiteraard bent u net diegene die het goed bedoelt, maar dat is het risisco van internet, men wéét het nooit zeker ;)
En dat de webmaster wil voor komen dat zijn site gesloten wordt vanwege mogelijke fraude, ik neem aan dat u dat best kan en wil begrijpen!
Het forum is mn bedoeld voor informatie en dan mn over de Antillen en niet per definitie over geldverdienen. Dat is uiteraard altijd mooi meegenomen maar de webmaster wil het liever niet.
Ik hoop dat dit geen vete gaat worden op dit forum, maar dat u het snapt en nogmaals: ik vind niet dat iemand zich belachelijk maakt. Voorzichtigheid is soms geboden en dat verdient ook respect en waardering....
|
| R. van Dijk |
2/1/2007-2:20:44 PM |
Daarom lijkt het mij verstandig dat niet U maar de webmaster reageert op mijn voorstel, vervolgens zelf constateert dat er geen sprake is van fraude en daarna zichzelf een echte kerel toont, en zijn uitspraken m.b.t. nigeriaanse oplichters hier op het formum rectificeert.
Wat u zegt over Internet is overigens juist. Veel kaf onder het koren en je weet nooit met zekerheid met wie je te maken hebt. Vandaar dat ik eerst stuur en pas na ontvangst en goedkeuring betaling verlang.
|
| webmaster |
2/1/2007-3:04:30 PM |
Wat moet ik nu met 50 postzegels, hoeveel mensen op de antillen denkt u dat er per jaar voor 50 gulden aan postzegels koopt. Zelfs in NL is dat bijna 2x het bedrag dat een gemiddeld gezin per jaar aan postzegels koopt. Emailen is de oplossing zeker als het gaat om overzeese post.
|
| R. van Dijk |
2/1/2007-4:17:48 PM |
Verder commentaar lijkt me overbodig.
;-)
|
| paul |
2/1/2007-7:28:51 PM |
hee, v. dijk, ga zelf je eigen billen verkopen bij de campo, i.p.v. op slinkse wijze mensen voor je aan het werk zetten!
met je postzegeltjes, volgens mij heb je van de honger geen ontlasting,u bent reeds door de mand gevallen.
ga krassen.......dan win je nog eens wat!
groettuuhhhhhh
|
| R. van Dijk |
2/2/2007-5:42:30 AM |
Ook dit commentaar is overeenkomstig het gangbare antilliaanse niveau.
Als mijn Nigeriaanse vrienden dit lezen lachen ze hun tanden bloot.
|
| lio |
2/2/2007-8:09:16 AM |
antilliaans niveau,kom op zeg, steek de hand in eigen boezem,met die kaartjes en postzegeltjes van je!
afijn u kunt de kaarten met bijbehorende postzegels natuurlijk netjes in een plakboek doen, en ze verzamelen, toch?
u bent tenslotte blij met de zegeltjes, niet wij hier
|
| R. van Dijk |
2/2/2007-8:12:38 AM |
zullen we deze `discussie` stoppen lio?
|
| lio |
2/2/2007-12:04:08 PM |
zeg het mar
|
| R. van Dijk |
2/2/2007-3:34:47 PM |
ik overleg even met mijn nigeriaanse vrienden maar mijn gevoel zegt me dat het voor alle partijen het beste is ;-)
|
| lio |
2/3/2007-6:11:08 AM |
preciez verstandige besluit van die negiriaantjes
|
| POSTZEGELS |
| R. van Dijk |
2/3/2007-7:21:02 AM |
Ik mis nog wel de rectificatie van de webmaster. Hoewel de commentaren voor zich spreken Lijkt het me wel zo netjes. Mijn aanbod blijft overigens nog steeds van kracht. Misschien is er een slimme kaartenverkoper die WEL op de verkoop van postzegels wil verdienen?
meer info op www.filasoft.nl
|
| JaapB |
2/3/2007-9:31:58 PM |
Bent u soms Courtney S.?
|
| lio |
2/4/2007-5:28:42 AM |
si berdad!
|
| R. van Dijk |
2/8/2007-5:45:56 PM |
nou webmastertje .... toon eens karakter.
|
| shania |
2/9/2007-5:56:56 AM |
HAHAHAHAHAHA Jaap B je haalt me de woorden uit de mond.
Courtney kan natuurlijk de postzegeltjes niet komen brengen hoor, want bij de douane wordt hij staande gehouden.... dus dat wordt opsturen dus.... wel genoeg frankeren he meneer van Dijk!!!
|
| R. van Dijk |
2/9/2007-7:35:05 AM |
Ik denk dat `courtney` ergens in de zon ligt te wachten op zijn uitkering uit Nederland.
|
| R. van Dijk |
2/9/2007-7:40:31 AM |
ok, om jullie te amuseren gaan we de webmaster nog even bezighouden ....
lachuuuuuhhhhhhh!!!!!
KOOPJE VOOR SLIMME ZAKENMAN OP CURACAO:
Postzegels voor frankering. Partij Naf 1000,- voor Naf 700,- !!!
Geen bijtelling van BTW. Levering in diverse waarden, tussen 0,05 en 2,50. (verpakkingen per 100) Geen risico, betaling NA ontvangst. Frankeergeldigheid van de zegels gegarandeerd.
Meer info (en meer frankeergeldige postzegels van diverse landen) op www.filasoft.nl
|
| R. van Dijk |
2/9/2007-7:49:14 AM |
KOOPJE VOOR SLIMME ZAKENMAN OP CURACAO:
Postzegels voor frankering. Partij Naf 1000,- voor Naf 700,- !!!
Geen bijtelling van BTW. Levering in diverse waarden, tussen 0,05 en 2,50. (verpakkingen per 100) Geen risico, betaling NA ontvangst. Frankeergeldigheid van de zegels gegarandeerd.
Meer info (en meer frankeergeldige postzegels van diverse landen) op www.filasoft.nl
|
| shania |
2/9/2007-8:55:54 AM |
meneer R van Dijk, gebruikt dit forum om gratis te adverteren. Als ik de webmaster was zou ik hem eraf knikkeren.
wat een arogante lul zeg die R van dijk zeg.... hij maakt gebruik van dit Forum en neemt ondertussen de webmaster in de zeik.
Dat die vent nog lang aan zijn zegeltjes mag blijven plakken.
|
| R. van Dijk |
2/9/2007-9:23:54 AM |
oh, zijn de postzegels van mijnheer Van Dijk plotseling geen nep postzegels als hij betaalt voor de advertentieruimte ..... ?
|
| shania |
2/9/2007-9:29:43 AM |
vast wel..... ik heb geen verstand van nep of echte postzegels. ze zijn ouderwets dat weet ik wel, want zie hier hoe snel mijn berichtje bij u is zonder zon plakkertje
Het zal me dus een rotzorg zijn of ze echt of nep zijn meneer van Dijk. Dit is een gratis forum , dus u betaald inderdaad niets.
De webmaster wil geen geld, hij wil dat u opkrast denk ik.
|
| R. van Dijk |
2/9/2007-10:55:47 AM |
het ligt iets anders beste shania.
De webmaster betichtte mij van het aanbieden van valse postzegels e/o een andere vorm van oplichterij. Toen ik hem aanbood om zonder enig risico de proef op de som te nemen haakte hij onmiddelijk af maar vergat zijn ongenuanceerde beschuldigingen te herroepen. U mag dat best arrogant van mijn kant noemen, maar ik vind het nogal onbehoorlijk van de kant van de webmaster, temeer hij degene is die bepaalt welke berichten wel, en welke berichten niet blijven staan. Hierdoor zijn andere stukjes van een discussie over wat wel en wat geen spam is helaas weggevallen. De webmaster heeft in mijn ogen behoorlijk gezichtsverlies geleden en wil natuurlijk het liefst dat ik opkras. Dat zou ik ook willen als ik hem was. Wat IK echter nog steeds wil is contact krijgen met iemand op curacao waarmee ik kan samenwerken. Wederzijds belang is hierbij mijn uitgangspunt. Ik vind bovendien dat een forum daar de uitgelezen plek voor is, en ik ben dan ook voorlopig niet van plan om op te krassen.
Dan nog als laatste een opmerking over dit medium in het algemeen.
Jij behoort ongetwijfeld tot de categorie mensjes die nooit brieven schrijft of kaartjes stuurt. Jij mailt waarschijnlijk je kerstgroet en als je op vakantie bent stuur je sms-jes naar je familie dat het goed met je gaat. Toch zijn er een heleboel mensen die nog gewoon kaartjes versturen en brieven schrijven, en .... je raadt het al: die plakken op elke brief/kaart een postzegel. ouderwets he!
|
| shania, |
2/9/2007-12:22:08 PM |
Kijk, ik hoef de webmaster niet te verdedigen, hij heeft mij er ook al diverse keren afgegooid omdat de gemoederen hoog opliepen.
maar een forum is er gewoon niet om handel te drijven na mijn idee. ik praat hier ook alleen voor mezelf... postzegelfan of niet.
|
| R. van Dijk |
2/9/2007-3:09:32 PM |
lees het forum nog maar eens terug shania, dan weet je weer wat er (ook door jou) is gezegd. Vraag je vervolgens af waarom al mijn berichten zijn verwijderd behalve die met het kopje `NEP postzegels`.
|
| R. van Dijk |
2/19/2007-4:58:00 PM |
ok, even een nieuwe impuls ....
|
<Terug naar Overzicht>
|