Kan ik op Curacao goed met Nederlands volstaan als ik er een stage wil gaan doen? Engels is namelijk niet een van mijn sterkste vakken (ben er niet goed in), wordt dat er veel gesproken? Zou iemand hier wat meer over kunnen vertellen? Misschien zijn er ook mensen die ook niet goed in Engels zijn en ook een stage hebben gehad op Curacao, hoe was dat qua taal?
RE: Kan ik met Nederlands uit de voeten op Curacao?
bijna alle antillianen spreken hier nederlands. als je in de horeca werkt en dus veel in contact komt met amerikanen is engels natuurlijk wel erg handig, maar voor de lokale bevolking is het niet nodig. De mensen van curacao kunnen t overigens wel erg waarderen als je ook papiamento leert spreken
RE: Kan ik met Nederlands uit de voeten op Curacao?
Hai Arjen,
Ik ben ook op zoek naar een stage in curacao. Ik ben communicatie student en wil in de periode van september 2007 tot januari 2008 stage gaan lopen.
Over het algemeen heb ik begrepen dat je gewoon nederlands kan praten.
Misschien is het wel leuk om bijvoorbeeld een cursus papiamento te gaan volgen?
Op woensdagavond kun je hier lessen volgen voor een betere intergratie bij Atrami in de Penstraat. Lezen en spreken. Verder zijn er een aantal cursussen papiamentu die je hier kunt volgen (duur ongeveer 13 weken).
Kijk in de kranten voor de advertenties! Meeste mensen spreken hier ook Nederlands maar het strekt toch tot de aanbeveling om je te verdiepen in de taal en cultuur van dit land. Veel plezier!