Curacao Forum

Curacao Forum Johan v.Walbeeck school

Johan v.Walbeeck school IP: x
JW 4/29/2006-8:49:35 AM
Ik ben opzoek naar de website of e-mail adres van de Johan v.Walbeeck school. Ik weet dat dit een openbare school is, die in het Nederlands doceert. Is er iemand die meer informatie kan geven over deze school?

RE: Johan v.Walbeeck school IP: x
marleen 5/19/2006-6:46:00 AM
Ik zou ook graag de website van deze school willen hebben, ik heb overal gezocht..maar kan hem nergens vinden..alvast bedankt.

zuiderveld 5/19/2006-12:47:16 PM
Ik denk niet dat ze een website hebben. Daar hoef je niet van op te kijken aangezien ik niet te veel openbare kleuterscholen ken die hun eigen website hebben (ik zou ervan opkijken als deze school internet heeft)

JW 5/20/2006-5:08:12 AM
Oké geen website of e-mail adres. Is er iemand die deze school kent en ons iets kan vertellen over eventuele ervaringen? Ik weet enkel dat er in het Nederlands wordt onderwezen en dat het een openbare school is. Verder weet ik er weinig van, dus al er iemand is die..... Heel graag.

JW 5/20/2006-5:08:22 AM
Oké geen website of e-mail adres. Is er iemand die deze school kent en ons iets kan vertellen over eventuele ervaringen? Ik weet enkel dat er in het Nederlands wordt onderwezen en dat het een openbare school is. Verder weet ik er weinig van, dus al er iemand is die..... Heel graag.

margo 5/28/2006-4:13:42 PM
De johan van walbeeckschool heeft wel een website, ik weet alleen zelf het adres ook niet uit mijn hoofd. wel kan ik jullie het telefoonnummer geven: 0059997372019 voor groep 5 tm 8 en 0059997372098 voor groep 1 tm 4. Ervaringen heb ik voldoende, ik heb dit schooljaar stage gelopen op deze school, mail maar wat je wilt weten. Verder heb ik ook het e-mail adres van de directrice, dus als je die nodig hebt moet je ook maar even mailen. Het is een hele gezellige school op de jasmijnweg in zuikertuintje met 3 kleuterklassen, 3 groepen 3/4, 2xgroep 5, 2x groep 6 enzovoorts. Ze zijn bezig met het overschakelen naar het funderend onderwijs, zoals bijna iedere school op curacao. Het grootste gedeelte van de leerlingen spreekt thuis ( en in de pauzes) papiaments, en in de les nederlands. Wie meer informatie wil, mag mailen!! groetjes margo

JW 5/29/2006-4:38:07 AM
Margo, wil jij mij even je adres mailen op bussum24@hotmail.com?

JW 5/29/2006-8:52:28 PM
walbeeck basis
E-mail Address(es):
walbeeck@yahoo.com
Personal Information:
Address:
    Jasmijnweg 13
Phone: 7375958

walbeeck FO
E-mail Address(es):
jvwschool@yahoo.com

niree kenepa 6/4/2006-8:49:24 PM
he allemaal ik ben zelf een leerling van het johan van walbeeckschool
ik zit in klas 5a bij het liefste juf , juf caroline

groetjes,niree kenepa

margo 6/8/2006-9:55:41 AM
hehe ik heb m, http://www.johanvanwalbeeckschool.org/ groetjes!

Annemarieke 7/9/2006-1:32:19 PM
Hallo JW,
ik heb net het eerste jaar erop zitten met mijn zoon op de kleuterschool van de Johan van Walbeeckschool. Ik ben biebmoeder en ben erg betrokken met de school. Wat wil je voor informatie hebben? Mail me op annemarieke@filmcom.nl
Groet, Annemarieke

Daniël 7/12/2006-8:19:25 AM
Hoi Niree,

Heb je ook een juffrouw op jouw school die Kim Schuijt heet?

Groetjes Daniël

Viola 7/17/2006-7:28:16 PM
Ik ga van oktober-december 2006 samen met een vriendin van me stage lopen op de Johan van Walbeeck school. We zijn druk bezig met ons stageplan, en hebben er al super veel zin in!
Groetjes, Viola.

pleun 7/18/2006-10:20:10 AM
Ik heb vorig jaar stage gelopen op de Johan van Walbeeckschool. Een van mijn opdrachten was toen de website afmaken en op de server zetten, maar dat is toen helaas allemaal niet gelukt.

Margo...even een persoonlijk berichtje aan jou! Hoe is het met je? Ik heb tegelijkertijd met jou stage gelopen op de Johan van Walbeeckschool. Ik heb je nog een aantal keren gesmst vanuit Nederland..maar deze zullen waarschijnlijk wel niet over gekomen zijn...
Mail me ff als je dit leest...
Liefs,
Pleun

pleun 7/18/2006-10:27:55 AM
een e-mail adres is dan ook wel handig om te weten..:)
pleun_k@hotmail.com

Lindy 7/26/2006-12:05:17 PM
Heey Viola!

Als alles doorgaat, ga ik vanaf september tot december op de Johan van Walbeeckschool stagelopen! Ik vind het super spannend maar ik heb er ook ontzettend veel zin in en ben echt heel benieuwd! Misschien kom ik je nog wel tegen!

Groetjes,

Lindy

Leonie 7/28/2006-8:34:10 AM
Heey Viola,

Ik ga als het goed is ook naar de Johan van Walbeeckschool van september tot december. Gezellig samen met Lindy. Dus wie weet zie ik je daar nog.

Groetjes

Leonie

Daniël 7/28/2006-10:38:11 AM
Hoi allemaal,

Ik ga vanaf 10 augustus tot de tussenvakanie in oktober naar de johan van walbeeckschool! Leuk dat er nog meer stagiares komen! :)

Groetjes Daniël

wilma 8/9/2006-10:41:12 AM
Ook ik ben op zoek naar informatie over Johan van Walbeeckschool.Uit diverse fora blijkt dat het niet zo eenvoudig is om kinderen op basisscholen in Curaçao te plaatsen waar Nederlands de instructietaal is. Weet iemand of dat ook geldt voor de Johan van Walbeeckschool? Voor zover ik nu kan overzien is dat de enige openbare school waar het Nederlands als instructietaal wordt gehanteerd.
Groet,
Wilma

Daniël 8/17/2006-2:08:09 PM
Hoi Wilma,

Op dit moment is het enorm druk op de Johan v Walbeeckschool.
De aanvraag moet vroeg geplaatst worden om de school kinderen aan te laten nemen. Van een moeder heb ik gehoord dat het haar kinderen een tijde op een priveschool hebben gezeten voordat ze bij ons naar school konden. Ik zou gewoon even contact opnemen met de school... De directrice kan je dan meteen vertellen hoe het zit.

Groetjes Daniel, stagiaire JvW.

Lindy 8/23/2006-4:41:28 AM
Hallo allemaal,

Jullie hebben zo te horen meer verstand van Curaçao dan ik dus misschien dat jullie me kunnen helpen.. Ik wil graag als ik in september op de Van Walbeeck school kom een paar lesjes geven over Nederland en ik vroeg me af of ik iets te eten mee kan nemen wat ze daar absoluut niet kennen. Wie heeft er ideeën? Ik dacht meteen aan drop en pindakaas maar voor hetzelfde geld hebben ze dat daar wel gewoon? Ik heb niet echt een beeld van hoe Nederlands-achtig het daar is. Als jullie nog meer ideeën hebben over typische verschillen tussen Nederland en Curaçao zijn die ook meer dan welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes, Lindy

Peter 8/23/2006-11:09:56 AM
Er zijn in totaal 4 niet-prive basisscholen waar Nederlands de instructietaal is. Johan van Walbeeck, Albert Schweitzer, Marnix en nog een waar ik de naam even niet van weet. Verder wordt op de Römerschool in zowel Papiamentu als Nederlands lesgegeven. Dus tweetalig.

Arvela 8/25/2006-10:05:17 AM
Hallo Iedereen,

Mijn 3 kinderen zitten op de JVW school. Een hele leuke school vind ik daar ik ook op zat. Het is modern en goed op nivo. Er is veel contact ouders-school. Ben wel leesmoeder een paar keer geweest.
Voor de stagaires: We hebben een appartement volledig gemeubileerd. Huurprijs ANG 650,- excl. Heeft een grote slaapruimte en ligt in een rustig en veilig buurt. Handig als geen auto heb want je kun met ons mee rijden naar je werk/school. Interesse?! Mail me voor meer info mummyof03@hotmail.com

Groetjes,
Arvela

Arvela 8/25/2006-10:09:40 AM
De andere nederlandstalige school is Pire college. Alle vier basisscholen zijn goed en liggen in goeie buurten.

Janneke 9/13/2006-4:19:08 AM
Is het Pire college hetzelfde als het George Charles Pire college? Ik heb namelijk gehoord van iemand die daar 4 jaar geleden stage gelopen heeft dat daar in het papiaments lesgegeven wordt.

Isa 9/13/2006-6:21:48 AM
Janneke,

Het George Charles Pire (of gewoon Pire) College heet sinds dit jaar het Vigdis Jonckheer-Mensing College, is Rooms Katholiek en heeft altijd les in het Nederlands gegeven. Nog steeds. Papiamentu wordt als bijvak gegeven.

Groetjes,

Isa
www.de-plantage.com

Marijke Rozema 11/1/2006-1:36:00 PM
He Hallo
Ik heb begin dit jaar ook stage gelopen op de Johan van Walbeeck van februari tot mei in klas 4.Er wordt inderdaad gewoon in het Nederlands lesgegegeven. je hebt hele volle klassen ik had 34 leerlingen in de klas. Maar wel een hele leuke tijd gehad, heel veel alleen voor de klas gestaan en dus veel geleerd. Heb eigenlijk wel weer zin om heen te gaan.
Ik las ook dat iemand eten mee wil nemen vanuit Nederland zoals pindakaas of drop. Dit hoef je niet te doen want is er te koop in de supermarkt net als hagelslag. En zo scheelt het weer in je bagage. let er goed op want ik moest op de terugreis nog veel geld bijbetalen omdat ik teveel kilo mee had.
Vooral genieten van de tijd daar, echt heerlijk weer

Groetjes Marijke

Marijke Rozema 11/1/2006-1:51:49 PM
Helemaal vergeten de website:
wel wat verouderd (2001)
www.johanvanwalbeeckschool.org
Wel je geluid aan want dan hoor je het schoollied
Erg leuk

Succes

savannah 11/3/2006-9:51:01 AM
ik heb opp deze school gezeten maar nu zit ik in nederland op een
anderen school het was daar heel leuk groetjes savannah

Marijke 11/5/2006-4:50:36 PM
Hallo Savannah
Zat je op de Johan van Walbeeck bij Mayela in de klas?
Groetjes Marijke

Lenny 11/6/2006-3:26:50 PM
In de maanden Januari en Februari zal ik samen met mijn dochtertje van 7 die in groep 3 zit, in Curacao verblijven.
Ik zoek dus voor deze 2 maanden een school waar zij naartoe zou kunnen.
Wie zou mij hiermee kunnen helpen?

groetje Lenny

Esther 11/15/2006-6:37:30 PM
Allereerst allemaal bedankt voor de info, het komt als geroepen!

Het is de bedoeling dat ik in februari volgend jaar voor een maand of 6 naar Curacao ga, mét mijn dochter van 5. Voor deze periode ben ik op zoek naar een school voor haar.
Ik heb al veel reacties gelezen over de school als zijnde een stageplek, maar hoe is de kwaliteit van het onderwijs, de sfeer op de school, wat voor soort kinderen zitten erop, etc? En heeft iemand ook ervaring met andere scholen? Hoe is het elders gesteld met het aantal kinderen in de klas? (Ik schrok een beetje van de 34 kinderen die Marijke noemde...)

Hoe meer informatie hoe beter! Reacties mogen evt. ook naar estherklaster@gmail.com

Alvast heel hartelijk bedankt! (Lastig om een school te kiezen als je er niet even persoonlijk langs kan gaan...)

Esther 11/15/2006-6:46:18 PM
Oh ja, en wat is precies het verschil tussen openbare en privé scholen op Curacao?

Groetjes, Esther

savannah 11/16/2006-3:02:07 AM
heejuf marijke ja weetje nog bij juf mayela en we chatten nog oke
en lieve andere kinderen ook miss jou romy en heel klas 5a

Esther 11/18/2006-5:36:49 PM
Hebben jullie ook namen van de particuliere scholen? Het schijnt dat de openbare nogal vol zitten, dus zal toch moeten kijken naar uitwijkmogelijkeden.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het Albert Schweitzer, Marnix, of Pire college (Jonckheer-Mensing College)?
Tussen haakjes, ik heb de J.v.Walbeeckschool op drie verschillende adressen gemaild, maar krijg geen bericht terug.

Esther 11/18/2006-6:51:06 PM
Ah, heb een particuliere school gevonden (Schroederschool). Blijkt géén optie te zijn... ANG 10.500 per kind per jaar...!! Dat wordt me zelfs te duur als het maar om 5 maanden gaat (tot aan de zomervakantie bezien).
Dus, alle hoop wederom op de vier openbare scholen gevestigd. Ervaringen nog altijd welkom ;)

Juf Caroline, 12/13/2006-9:46:06 PM
Hallo Savannah, hoe is het met jou, we missen jou wel hoor, jammer dat je weg moest gaan, ik hoop dat je het heel fijn hebt in Nederland, groetjes aan mama he. De Johan van Walbeeckschool een inderdaad een hele leuke school. Ik heb het als juf erg naar me zin. Groetjes aan klas 5a (hele lieve kinderen) en klas 6a (Niree, Nilesh, Elise, Brandon etc etc) (ook allemaal hele lieve kinderen!)Bye Bye..........

savannah 1/1/2007-2:56:38 PM
hee juf caroline hoe ishet met mij goed ik miss jullie heel erg hoor doeiii savannah

chelsea 1/5/2007-8:36:40 AM
halo ik ben chelsea en ik miss juf janie en de kinderen heel erg ik mis je doeii

Iemand 1/18/2007-10:03:55 AM
Hoi wij zijn 5 meiden uit Nederland en houden een prensentatie over Onderwijs op Curacao. Wij hadden een paar vragen, zoals; welke vakken krijgen jullie op school? Hoe zijn jullie leraren? Etc. Zouden jullie misschien antwoord willen geven op de vragen? Alvast bedankt

Doei!!!

Antiliaan 1/31/2007-2:53:56 PM
ik heb op johan v. walbeeck gezeten lang geleden. Als je gaat naar :www.johanvanwalbeeckschool.org bij de vakken kun je precies zien welke vakken in welk leerjaar worden gegeven. succes met jullie presentatie!

denise smeitink 3/2/2007-10:10:08 AM
HALLO!!
Vanaf september 2007 zou ik graag willen lesgeven op een basisschool op de Nederlandse Antillen. Ik ben een heel jaar beschikbaar.
Ik heb 4 jaar ervaring in het lesgeven.
Hopelijk is er iemand die me een goede tip kan geven!
Groetjes Denise

kommer en kwel rond scholen IP: x
olga 3/3/2007-8:46:27 AM
gister stond er een heel stuk in de krant ,mensen stonden in een lange rij om hun kinderen in te schrijven, iedereen wil hun kind op een nederlandstalige school, 145 inschrijvingen en maar 25 plaatsen ,nee daar word je echt niet blij van als ouder denk ik zo, er werd hevig gemopperd

shelly 3/13/2007-5:12:38 AM
hallo allemaal,
Het is inderdaad een kaos tijdens de inschrijvingen,en dat komt omdat de kinderen die alop school zitten de broertjes en zusjes eerst toestemming krijgen om in te schrijven,dus er blijven nooit genoeg plaatsen over.en hoe je het went of keert is er ook een beetje vriendjes politiek.maar waar niet.maar voor de rest is het een hele goeie school en met hele hoge eind resultaten .mijn kinderen hebben allebij op gezeten en ze hebben een hele hoge niveau qua lessen gehad,nu zitten wij vanaf november in ned en zij konden zonder problemen meedoen hier en savanannah,s engels is zelfs hoger dan hier dus petje af !!

chelsea 3/13/2007-5:23:05 AM
Hallo Groep 2b van de jws,
Ik stuur de groetjes voor al mjn klasgenootjes en juf jaenny,ik mis jullie en met mij gaat het goed.
Ook aan mijn beste vriendin morgan en dominique
Ook stuur ik de groeten voor mijn vriendinnetje cleo,zij is ook vanaf februari op de jws.

RE: Johan v.Walbeeck school IP:213.46.215.118 x
Jerny 9/7/2007-11:10:35 AM
Beste Johan van Walbeeckschool,

Een paar weken geleden ben ik bij u, de directrice, langs geweest om te informeren of er plaats was voor mijn zoon, van bijna 10 jaar, in groep 7 in de periode november of december.
Ik heb van u een inschrijfformulier gekregen en mocht die invullen.
Jammergenoeg heb ik niet meer van u vernomen, maar zou graag dat mijn zoon op uw school komt te zitten.
Ik weet dat ik aan de late kant ben om een plaats te vinden, waar er in het nederlands les gegeven wordt, maar hoop desalniettemin dat er toch nog voor een plaats.

Ik hoop heel spoedig van u te horen,

Met vriendelijke groetjes van een wanhopige moeder,

Jerny Atmodimedjo
Telnr. (+31)6 471 36 177

RE: Johan v.Walbeeck school IP:200.26.211.191 x
ASINA 9/7/2007-12:37:42 PM
Ook gaan kinderen voor, als ze in de buurt van de school wonen. Overigens zijn dit jaar alle kinderen geplaatst, al is het niet op de school van hun keuze.

RE: Johan v.Walbeeck school IP:86.81.111.252 x
savannah 12/13/2007-11:50:17 AM
heeyii allemaal ik miss jullie allemaal

RE: Johan v.Walbeeck school IP:190.88.15.40 x
Alejandra 1/25/2008-8:54:45 PM
juf caroline is het liefte en mooiste juf van de scool

RE: Johan v.Walbeeck school IP:190.88.15.40 x
Alejandra 1/25/2008-8:56:44 PM
juf caroline is het liefte en mooiste juf van de school

RE: Johan v.Walbeeck school IP:190.88.3.223 x
no one 4/9/2008-3:58:20 PM
de jvw is een hele ombeschofte school en ik ben de hele lelijste van de school juf caroline ik heb me vriendje gedood

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.