Heeft iemand toevallig een lijstje met de procentage van de invoerrechten die gelden is voor curacao . Wij zijn aan het overwergen om spullen te versturen of daar te kopen .
nieuw aangekochte goederen moeten aan de verhuizer woreden doorgegeven worden hierover moet dus invoerrechten worden betaald
wasmachines 17%+5%
koelasten hetzelfde
stereo 5%
tv`s video ook.
gasfornuis (Kabinet formaat) 17%+5%
elec. fornuis 27%+5%
airco 27%+5%
kleding nieuw 10.5%+5%
vloerbedekking 27%+5%
stoelen 27%+5%
kasten bedden ect 22%+5%
invoerrechten worden betaald over de CIF waarde (werkelijke prijs+vracht+verzekering.
Als je geen factuur hebt dan word de prijs geschat en dat kan onvoordelig zijn.Het is vrij van invoerrechten als goederen gebruikt zijn. En geloof ik 6 maanden op naam hebt staan. Hoop dat je er wat aan hebt succes
Dank je wel Judith, wij hebben deze vraag gesteld omdat wij hebben een huis daar en wij willen voorzien van benodigde spullen en meubelen evt auto,misschien kan jij ook aan ons vertellen wat is verstandig om daar te kopen of vanuit ned te versturen. dus verhuizen verhaal gaat niet op, tenzij iemand die gaat verhuizen naar cura en zij hebben nog wat ruimte over in de container. alvast bedankt Randy en Sandrina
Op welke site kan ik de invoerrechten van curacao terugvinden? Heb al meerdere keren gamaild naar de Kamer van Koophandel en andere instanties maar ik krijg geen enkel antwoord!
Voor ons bedrijf maak ik een overzicht van de te betalen invoerrechten op onze prod. + te betalen BTW + overige kosten (port fee,...).
Kunt u ons herbij verder helpen?
Ik verwacht niet, dat je die kan vinden en zou je het beste de douane kunnen mailen. Volgens mij is het in principe zo, dat de IR gelijk zijn aan die van Nederland, want ze gebruiken ook het Kluwer-boek daarvoor.