|
|
Curacao Forum Interraciale relaties??
| Interraciale relaties?? |
IP: x |
| Klaas |
11/15/2006-4:19:00 PM |
Ik ga binnenkort naar Curacao toe om te wonen. Laatste keer dat ik er was zag ik vrijwel geen gemengde koppels. Vooral geen Curaçaose vrouwen met blanke mannen. Ik had gehoord dat het voor veel families toch een grote Nee is interraciale relaties. Klopt dit of zit ik fout..
Ik weet dat het in Nederland ook niet overal wordt geaccepteerd maar Curacao is toch het land met zoveel culturen en waar moslims gewoon kunnen leven dus ik dacht dat ze er meer interraciale relaties zouden zijn.
|
| RE: Interraciale relaties?? |
| Jeroen |
11/15/2006-4:25:52 PM |
Hoi Klaas,
Daar zit wel een kern van waarheid in vind ik. Ik behoor tot die doelgroep en in Rotterdam waren we niks bijzonders, hier zijn ze met een vergrootglas te zoeken. Sterker nog: mijn vrouw wordt op haar werk regelmatig getrakteerd op `grappige opmerkingen` over haar makamba man. Het is hier dus zeker niet zo geaccepteerd als in de grote steden in Nederland. En dat idee dat iedereen hier harmonieus met elkaar optrekt is dan ook maar ten dele waar: okee, men tolereert elkaar, maar dat betekent niet dat men de dikste vrienden is laat staan een relatie met elkaar aangaat. Maar goed: ook hier geldt dat dat slechts een kwestie van tijd is en dan gaan hier de oogklepjes ook af...
JJ
|
| Len |
11/15/2006-4:26:09 PM |
Ik zie hier wel interraciale relaties hoor, zowel met blanke mannen als blanke vrouwen. Toevallig in mijn vriendenkring beiden :) En meerderen dus zelfs.
Maar goed of het well of not-done is weet ik niet...
|
| Jeroen |
11/15/2006-4:48:42 PM |
Volgens mij is het geen GROTE NEE, eerder een klein onopvallend neetje....
JJ
|
| eve |
11/16/2006-12:17:53 AM |
je ziet hier wel volop blanke mannen met latina vrouwen....bijna alleen maar eigenlijk....daar kijkt niemand meer van op, of ze opkijken van n blanke man met een antilliaanse vrouw geen idee.....je ziet het inderdaad niet zo heel veel hier, alhoewel in de wat hogere leeftijdscategorie weer wel
|
| Iris |
11/16/2006-4:22:03 AM |
Het is niet dat de vrouwen van Curacao geen Nederlandse(of Blanke mannen) willen. Het is eerder dat de mannen het niet durven om een Antilliaanse vrouw(Donkere Vrouw) aan te spreken. Het lijkt of die mannen bang zijn.
Ik zie het niet zo van en nu ga ik een relatie met een blanke man beginnen, je krijgt een gevoel, of je wordt verliefd. Verliefdheid heeft geen kleur toch?
Mijn mening is dat er meer gedurfd moet worden en gewoon erop af stappen en zeggen; weet je ik vind jou leuk, of ik voel me tot jou aangetrokken.
Daar bereik je meer mee, dan van te voren te bedenken; die vrouwen zouden geen interesse hebben.
Dus gewoon durven, want dat is ook iets wat de Antilliaanse vrouwen willen dat de mannen hun benaderen, en niet voor alleen een one night stand, maar echt interesse!!!!!
Want dat zie ik hier in Nederland ook, de mannen blijven jou aankijken, ze blijven aan de bar hangen en maar kijken, en niets vragen of zeggen. Kom op zeg dat willen de vrouwen niet, ze willen dat je actie neemt.
En hier in Nederland, zie je of hoor je ook ontzettend veel dat mensen praten over interraciale relatie; oww die gaat met de zwate vrouw, of die heeft een zwate man. Bah dat zeg je niet. Dus er wordt hier in Nederland 10x meer erger hoor!
Denk daar er eens overna, ik denk dat het jou nu pas opvalt om dat je op Curacao in de minderheid zit, en het voelt niet prettig kan ik jou wel vertellen. Zo voelt een Curacaonaar zich ook dikwijls hier in Nederland.
Iris
|
| tom |
11/16/2006-6:20:00 AM |
hallowwwwwtjes allemaal........
tja leuk onderwerp......
ik zelf denk dat het charme offensief van de antilliaanse man tegenover een dushi vele malen sterker is als van de macamba man.
ik als macamba man kan je vertellen geen enkel probleem te hebben met b.v. (schoon)familie,en vrienden van bijde kanten.
ja en over die collega die grapjes maakt over de macamba......de nederlander maakt ook grapjes over b.v. de belgen, en andersom.(laten we de moppen over de jood,turk,en marrokaan niet vergeten!)
mijn vriendin haar tante zegt altijd: een macamba man is gierig(tja in sommige gevallen zal dit wel waar zijn!!)maar blijft zn hele leven bij je,i.t.t. een antilliaanse man.
het schijnt dus allemaal wel zn voor en nadelen te kennen/hebben.
tja ach........en wat de rest van de wereld daarvan vind dat zal mij echt worst wezen,je moet ook niet vergeten dat de mensen vaak jaloers zijn,je het geluk niet gunnen...........het succes met je willen delen, maar niet de voor jou mindere perioode`s, die uiteraard iedereen in zn leven heeft.
gelukkig kom ik vooral tegenwoordig alleen positieve mensen tegen.
Dus:op alle fronten heb ik mn leven verrijkt, ik zou er dan ook niet aan moeten denken met een macamba vrouw te moeten leven, ik vind de kleur, met bijbehorende dingetjes van de antilliaanse vrouw echt heel bijzonder.
tom
|
| Isa |
11/16/2006-6:57:37 AM |
Hallo allemaal,
Wij zijn ook een bi-raciale koppel en ben erover gaan nadenken toen ik het onderwerp las. Nee, ik voel niet dat we nagekeken worden op Curaçao. Ik heb het gevoel dat de meeste mensen het normaal vinden, eerlijk gezegd. Veel mensen uit onze vriendenkring is zijn ``gemengd``, maar daar denken we nooit over na. Mijn nicht is pas getrouwd met een Libanees (prachtig huwelijk a la Arabisch sprookje) en ze zei laatst tegen me dat echt niemand haar ooit een opmerking heeft gedaan over het gemengd zijn.
In Spanje werden we wel nagekeken en in Australie helemaal. Daar kunnen mensen kun nieuwsgierigheid niet bedwingen en vragen je op de man af waarom je voor elkaar hebt gekozen.
In mijn jongere jaren ging ik hier veel uit en ontmoette veel jonge mensen uit Nederland (heb het niet over stagiairs, maar uitgezonden tijdelijke krachten) uit de medische wereld, advocatuur, etc. Leuke vrienden gemaakt, dansen, lol maken. Op 1 avond zei 1 van die vrienden tegen mij: zorg dat je niet verliefd wordt op 1 van deze jongens. Die zien Antilliaanse vrouwen alleen om lol mee te maken terwijl ze hier zijn. Denk maar geen seconde dat ze een Antilliaanse vrouw als serieuze huwelijkskandidaat zien....
Ik schrok daar wel van.
Of het waar is, weet ik niet, maar misschien denken ook meerdere Antilliaanse vrouwen zo en ze nemen de avances van een makamba op Curaçao niet serieus...
Isa
|
| Ronald |
11/16/2006-6:56:27 PM |
Klaas,
1 tip leer Papiamentu daar scoor je toch wel punten mee onder de Antilliaanse schonen.
Wat ik merk is dat Antilliaanse dames die in Nederland gestudeerd hebben eerder met een makamba gaan dan die dat niet gedaan hebben.
De Nederlandse man is vaak te afwachtend en laat het afweten op de dansvloer. Ook zijn er uitgaansgelegenheden op het eiland waar vaak veel blanken komen of antillianen. Bv De Heren komt wel veel gemengd publiek en ook veel Antilliaanse dames die wel openstaan voor een makamba.
Je ziet inderdaad wel latinas met Nederlanders maar die komen vaak wel op de man af.
Een ander punt is dat Antilliaanse ook vaak uitgaan met veel familieleden. Broers en neven die vaak niet willen zien dat hun zus met een makamba gaat. Daarnaast is Curaçao een groot dorp ieder kent elkaar. En omdat er zeker ook Nederlandse mannen hier zijn die een one night stand willen is dat bij de meeste Antilliaanse dames een NO. Zo krijgen ze snel een slechte naam op het eiland en iederee kent elkaar. Een Antilliaanse dame weet dan ook niet of je hier tijdelijk bent of voor vast en of je serieus bent of niet. Ze zal dus erg voorzichtig zijn. Als je haar duidelijk maakt dat je wel serieus bent zal je vast wel een goede kans hebben. Neem de tijd voor haar en familie want de familie cultuur is hier veel groter dan in Nederland.
Ik heb zelfs een Surinaamse vrouw en haar is al wel vaak meegedeeld dat ze de makamba stinki moet laten om een “Echte Antilliaanse man” te nemen. In Nederland heb ik ook mensen gekend die me vrouwen waarom een Surinaamse vrouw? Dus gekken wonen overal.
|
| Jan-Jaap |
11/19/2006-11:41:38 AM |
Iris Antilliaanse mannen stappen inderdaad op elke dame af die ze zien. maar ik stap toch alleen op een dame af als ik het idee heb dat ze me leuk vind. Vrouwen zijn zeer goed in het geven van nonverbale hints.
Maar Antilliaanse dames kijken je niet aan,glimlachen niet en als je naast je komt staan draaien ze hun rug meteen naar je toe met zo`n air oh nee een makamba.. is niet erg uitnodigend om een praatje mee te maken toch?
|
| Anneke Maduro |
11/19/2006-8:47:27 PM |
Met aandacht dit onderwerp even gevolgd. Woon hier bijna 13 jaar en het eerste wat ik ben gaan doen is me de taal eigen maken. Nimmer het gevoel of idee gehad, dat men anders naar ons keek vanwege de verschillende huidskleur. Komt misschien ook dat ik dat zelf totaal niet belangrijk vind. Misschien heeft je oordeel hier ook mee te maken, hoe zit jij zelf in je vel, hoe zwaar til jij aan het rassenverschil. En vooral....hoe benader jij de Antilliaan, of ieder andere niet -Nederlander???als een ander gekleurde, ander ras of als een ander mens??? Ik kies duidelijk voot het laatste. Daarbij komt, ik ben hier komen wonen, heb de taal leren spreken en loop ook niet constant te beweren dat alles in Nederland veel beter is bla..bla.. dan had ik er mooi moeten blijven!! Iris wat je zegt is waar, je komt elkaar tegen, wordt verliefd of niet en dan krijgt het verhaal een staartje. Natuurlijk zijn er wel mensen, en dat zie je op sommige feestjes echt gebeuren hoor, die zijn werkelijk op zoek. Je kunt ze wel zo aanwijzen, zijn wel bepaalde typetjes. In de regel wordt het dan ook niet meer dan een one-night-stand...zonder enkel waarde dus.... In Nederland had mijn man meer last van grimmige, vooral domme opmerkingen, dan ik hier:-))
|
| Jeroen |
11/19/2006-11:44:10 PM |
Ik moet even corrigeren wat ik eerder zei; ik heb niet willen beweren dat men in Nederland makkelijker omgaat met gemengde relaties. Ik heb alleen willen zeggen dat ik hier relatief gezien vrij weinig gemengde stellen zie, en daar zijn natuurlijk wel redenen voor aan te wijzen, die zowel opgaan voor de situatie hier als in Nederland.
JJ
|
| Rignald |
11/23/2006-11:07:47 AM |
De blanken zijn de grote minderheid in Curacao. En in elk land is een minderheid niet de meerderheid. En vaak accepteert de meerderheid niet dat ze met de minderheid gaan..
Zo is het overal op de wereld.
|
| Len |
11/23/2006-12:12:18 PM |
En toch zie ik hier het wel en zie ik geen problemen! En ook diegenen die samen dus zo`n stel zijn, ook niet! Dus het is echt wel normaal genoeg dat er geen op en aanmerkingen gemaakt worden.
Misschien scheelt het wel dat de blanken die ik in zo`n relatie ken, hier opgegroeid zijn. Dus of met 10 jaar of jonger hier zijn komen wonen, of hier geboren zijn uit NL ouders.
Weet niet of dat scheelt... ze spreken ook de taal, dat is ook wel bealngrijk denk ik en zijn geintegreerd en echt geen omhooggevallen NL-er met grote mond.... :)
|
| Gomez |
11/24/2006-8:43:02 AM |
De rijke blanke elite van Curacao (geen Europese Nederlanders) zullen ook bijna nooit met een zeer donkere gaan. Ik denk dat zij nog racistischer zijn dan de Hollanders.
|
| tom |
11/24/2006-7:02:11 PM |
ik als macamba met dushi kan u vertellen dat het bij mij niet zo is!
zelf denk ik dat als ik de warte bevolking zou haten, ik niet op korsow zou gaan wonen, toch?
mochten deze ``curacaoenaars`` echt de locals discrimineren, moet men gewoon terug naar ned.
tom
|
| dirk |
11/25/2006-4:26:35 AM |
hangt denk ik grotendeels af van de attitude van de nederlander. iizelf heb een antilliaanse vriendin maar heb nauwelijks problemen meegemaakt. werd goed geaccepteerd door de familie die ook in NL leeft. Binnenkort gaan we naar Curacao dus nog ff afwachten hoe het daar gaat.
|
| directrice |
2/5/2007-6:43:13 PM |
ja daar kan ik over mee praten mijn man had er last van in nederland en nu heb ik er last van in curacao.
maar de meeste die er last van hebben zijn mijn kinderen want die zitten tussen 2 werelden. daarom zoek ik nou naar een andere school voor m`n kinderen meer een gemengde school.
ja gomez, der zijn genoeg antilliaanse rascisten.
|
| olga |
2/6/2007-5:01:57 AM |
klopt gomez mijn blanke anteliaanse buuv mocht niet met donkere kindjes spelen toen ze klein was, is al weer een poos geleden hoor ik den ook dat ze erger zijn als nederlanders
|
| tom |
2/6/2007-1:09:12 PM |
weet je ik vraag me af waar het hier over gaat.......blank , zwart, geel, groen.........ik zeg:make love not war.
in b.v. rotterdam zijn mixed koppeltjes heel gewoon!
|
| tom |
2/6/2007-1:13:31 PM |
de mensen die vooral kijken zijn de blanke man, en de donkere vrouw, tja wat ze precies denken weet ik natuurlijk niet,ik probeer de mensen te analiseren..........de mens is zo divers........echt.........
|
| directrice |
2/6/2007-2:53:04 PM |
ik zeg:LEEF EN LAAT LEVEN
|
| Theo |
2/6/2007-6:53:50 PM |
Je ziet inderdaad weinig interraciale koppels. en dan Antilliaans en Nederlands. Op Aruba en Suriname zijn ze er wat vrijer in.
|
| tom |
2/7/2007-2:48:17 AM |
oftewel duo penotti blijft speciaal.
overigens ben ik nog steeds blij met mn dushi
tja en dat de ene er wat vrijer in is dan de ander dat geloof ik wel, maar ik zelf weet uit eigen ervaring:het is een keuze, kijk vind ik de donkere vrouw niet mooi, had ik er natuurlijk minder snel voor gekozen,
tja en hooe een ander dar mee omgaat, of wat men er van vind, dat moet men zelf maar weten, overigens blijven mixedkoppels speciaal, en je krijgt doorgaans hele mooie kinderen ook,.........nou wat wil je nog meer!
tom
|
| Jason |
2/7/2007-8:24:49 AM |
Tom als ze witte man zwarte vrouw zien denken de meeste mensen meteen zij is bij hem voor zijn geld of paspoort.. en andersom voor het gereedschap van de zwarte man.. Tja vooroordelen ik ben zelf Nederlanders en mijn dushi is van Curacao. Ik zou graag op Curacao willen wonen maar zij wil het niet. Ze kan hier eenmaal carriere maken en dat zal op Curacao veel moeilijker zijn. dus ik moet het doen met de vakanties..
|
| tom |
2/7/2007-9:31:41 AM |
mijn ervaring als workaholic (en zeker in het verleden) is dat carriere niet het belangrijkste is in mn leven momenteel, maar ja, wie ben ik!
|
| wanhopig verliefd |
| anoniempje |
2/8/2007-4:12:15 PM |
hoi hoi een vraag hoe weet je dat een antliaanse man echt van zijn vriendin houd? en hoe moet een ze zich gedragen aangezien ze geen antliaanse is? ben heel erg benieuwd? ik heb nu nammelijk een antliaanse vriend maar ik weet niet wat hij van me vind hij belt me tich keer per dag en we gaan al weer bijna een jaar met elkaar maar hij heeft me nooit gezecht dat hij van me houd wat nu.
|
| Presidente |
2/8/2007-4:17:56 PM |
anoniempje
denk dat jij de buitenvrouw bent..
|
| directrice |
2/8/2007-4:28:07 PM |
de gebruiksaanwijzing van de antilliaanse man ben ik helaas kwijtgeraakt door de verhuizing.
|
| anoniempje |
2/8/2007-5:14:43 PM |
ja zo zou ik er ook over denken een buiten vrouwtje, maar heb het uitgemaakt maar hij laat me niet gaan....! en ik dom volg mijn hartje wat nu
|
| Presidente |
2/9/2007-10:09:40 AM |
Natuurlijk laat hij jou niet gaan Een buitenvrouw is toch de lusten en niet de lasten die wil je niet kwijt..
|
| SINT |
2/10/2007-12:23:24 AM |
ANONIEMPJE 2x Wij antilianen vrouwen zullen dit niet pikken. De meeste antilianen mannen hebben 2 of zelf 3 vrouwen. Nee hoor dit zou ik niet pikken of met getrouwde mannen om gaan , dat is tijd verliezen.Als je dit apserteert dan moet je ook alles en nog eens alles accepteren van die antiliaanse mannen.Dus goed uitkijken.NOOIT JE HART VOLGEN MAAR JE KOPPIE KOPPIE.
|
| Ruth |
2/10/2007-8:42:32 AM |
Raar, ik heb er niet 1 keer aangedacht en maak er ook geen punt van.
Ik ga ook in juni terug en ik heb een ned. vriend en hij gaat ook mee.
Bij mijn fam. is het heel normaal.
We hebbeb veel halfbloedjes in de fam.
En als mensen opnmerkingen over maken lig ik niet wakker van.
We zien wel,ik heb er zin in om te gaan hij ook komt goed.
|
| anoniempje |
2/10/2007-9:09:53 AM |
dank jullie wel voor je reactie,s echt waar! ik heb een schoon hart en ik speel niet met iemands gevoelens ben eerlijk en trouw en als daar gebruik van gemaakt wordt komt het uit eindelijk terecht op zijn eigen bordje en dan heeft hij de grootste spijt en ik niet, ik ben zuiver geweest en heb een schoon geweten en daar ben ik trots op.....! het beste allemaal gegroet, anoniempje.
|
| tom |
4/11/2007-4:07:55 PM |
dat ze 2 of 3 vrouwen hebben hoor ik ook wel eens ja. nou ik als nederlander heb ook een curacaose vriendin en hoe mensen er daar tegen aan kijken zal ik volgende week wl werken als we 20 dagen daar zijn
|
| roberto |
4/13/2007-12:19:38 PM |
volgens mij is liefde , belangrijker als kleur of cultuur verschillen. acceptatie door andere moet je daar rekening mee houden ? ik denk het niet eens moet men toch begrijpen dat we allemaal van de zelfde voorouders komen ?
veranderingen hebben pas plaatsgevonden na de zonvloed , doordat nu zonnestralen direct de aarde raakten , waardoor klimaatveranderingen zijn ontstaan , t.a.v huidskleur .
na de zonvloed is ook pas echt alcohol ontstaan.
het is een verrijking dat culturen elkaar respecteren , daar ligt de grondslag.
voor iedere cultuur gelden regels en normen , en wanneer we samen ons er aan houden moeten die problemen in principe te overbruggen zijn.
het is belangrijk anno 2007 dat mensen er aan wennen , juist door de confrontatie .
een goed begin naar vrede , en einde aan haat en vooroordelen !!
|
| AG |
4/15/2007-10:12:33 AM |
Roberto
Vertel dat aan de politici hier op Curacao.
|
| somaboy |
4/15/2007-11:48:07 AM |
ey swa ik ben n somalier en we neuken jullie anti wijven kapot..ze zijn lekker goedkoop, ik heb deze maand 6 tangas geklaard aait.
jullie wijven worden door heel nederland geneukt door somas aait
|
| fidelia |
4/17/2007-3:38:33 AM |
Toen ik in 1979 in Ne kwam als jonge student, heb ik lekker op los geexperimenteerd met de witte man, want ik hád weinig geen keus. De zwarte kandidaten waren zeer schaars, of ze waren op hun beurt aan het experimenteren met de witte vrouw, hahaha!. Ik vond het een spannende tijd. Maar om een huwelijk te beginnen met iemand van een andere cultuur.... heb ik altijd moeilijk gevonden. Kan wel verrijkend zijn misschien,maar ik ben een typ die barst van de vooroordelen, hahahaha. Mijn zus is al 25 jaar getrouwd met een ``macamba``, het gaat heel goed zelfs.
|
| Jan-Peter |
4/17/2007-8:10:13 AM |
Wat zijn dan vooroordelen over de witte man?
|
| tom |
4/17/2007-9:15:37 AM |
deze witte man heeft geen vooroordelen.......hij geniet iedere dag van zn lekkere dushi.
|
| Dushi |
4/17/2007-9:44:23 AM |
poets jij je tong wel Tom?
|
| tom |
4/18/2007-5:19:39 AM |
t`uurlijk doe ik dat, en daarna polijst ik hem ook nog effe zodat ie lekker zacht overkomt........nee......deze witte begrijpt het wel...!(voor mij geen witte koele blanke kikker in bed, haha!)
tom
|
| sanny |
4/18/2007-3:05:12 PM |
verkoopt men geen beflapjes op curacao
|
| Stagiaire |
4/18/2007-4:28:27 PM |
Ik kom stage lopen op Curacao en wil graag in contact komen met leuk Antilliaanse mannen.
|
| laura |
4/25/2007-11:17:57 AM |
Voor onze opleiding audiovisuele media aan de HKU, Utrecht, Nederland, willen we een documentaire maken over latinas in Nederland. Het gaat over latinas die een Nederlandse man versierd hebben voor een betere toekomst.
Heeft iemand tips waar we informatie vandaan kunnen halen? Of kent iemand een vrouw die misschien mee zou willen werken?
met vriendelijke groet,
Sharelly en Laura
|
| Sara |
4/30/2007-7:32:12 AM |
Een van de domste onderwerpen weer. In ieder geval. Iedereen moet leren hun eigen gang te gaan en achter hun eigen mening te staan en vooral niet de kudde volgen. Ik ben van Antilliaanse afkomst en woont lekker samen met mijn blanke macamba. Wij zijn echte duo penotti. Ik geniet ervan. En als wij straks naar Curacao zijn verhuist zal ik ook van blijven genieten. Het zal me een worst wezen wat de anderen hierover zeggen, mijn kennissen en vriendenkring weten dat ik scheit aan heb. Ik doe altijd wat ik wil. Wat de mensen van zeggen, hier in Nederland of elders kan me niets schelen. Ik ben hartstikke gelukkig. En de mensen die over beflapjes of wat dan ook hebben moeten eerst naar hun zelf kijken want vieze vrouwen kom je overal. Alleen degene die heeft beweert dat Antilliaanse vrouwen vies zijn moet dat persoonlijk tegen een pittige Antilliaanse vrouw als ik zeggen. Geloof me dan vlieg je tanden eruit voordat je het zelf besef. Ik EIS RESPECT VOOR ONS ANTILLIAANSE VROUWEN. Als blanke man moet je weten bij welke vrouw je moet zijn en wanneer. Iemand die les wil krijgen kan zich vrijwillig on line aanmelden. Dan zal ik op deze site tips geven hoe je aan een goede Antilliaanse vrouw kan komen zonder vooroordelen.
Mi di Gracias,
Sara
PS
sorry voor de typfouten. Ik heb het nl druk maar wil toch mijn mening geven. Doei!!
|
| tom |
5/1/2007-8:13:28 AM |
zo is dat zeg niets verkeerds over de antilliaanse vrouw! geen gemier!
|
| Renee |
5/2/2007-11:37:55 AM |
Sara,
Ik wil graag les krijgen van je want ik zoek een goede Antilliaanse vrouw. En met uitgaan kom je hier alleen maar latinas tegen die geld van je wil hebben en Antilliaanse vrouwen staan maar in groepjes omringd door hun bodyguards (neefjes en broers).
|
| tom |
5/2/2007-1:07:33 PM |
foutje renee sara is mijn vriendinnetje!(anders zouden we haar moeten delen haha, en dat doet tomboy niet)
maar k`heb wel een leuke schoonzus voor je......
mijn vriendin heeft ook een leuke vriendin voor je........
of zoek een goede uitgaansgelegenheid
bovendien laat jezelf niet afschrikken , antillianen zijn vriendelijke mensen t`is vast niet de bedoeling van ze...
tom
|
| Sara |
5/2/2007-4:31:54 PM |
Ik ben in ieder geval blij dat ik meteen een bodyguard heb gevonden. Go Tom!! Renee, eerste les! Probeer een zinnige gesprek te voeren. Begin niet met wat zie je leuk uit, Nee, Niet doen. Begin je gesprek met iets van, wat gezellig allemaal, u geniet er zeker van. Dus begin niet met versiertrucs. Gelijk een tip voor je. Zoek contact met de vrouwen die helemaal achter staan meestal zijn het die mensen die niet in de picture willen zijn, maar verwachten wel een goede man tegen te komen. Let op, het is niet zo dat een minder hoog opgeleide vrouw geen goede partner/huisvrouw kan zijn dus doet wat je moet doen om je match te vinden. Kijk uit! Vraag haar wel of ze alleen is of met haar vriendinnen anders loop je risico om een knock out van haar vriend of strenge broer te krijgen. Nog een tip, probeer de taal zo goed mogelijk te beheersen dan kom je niet scheiterig over. Wij vinden het wel leuk als `buitenlanders` hun best doen om onze mooie taal te beheersen. Goed, ik blijf tot hier. Moet morgen weer vroeg uit de veren. Ik hoop dat je hiermee voorlopig vooruit komt.
Groetjes en Tom wie weet CU,
Ciaou
Sara
|
| Sara |
5/2/2007-4:34:49 PM |
correcties: vrouwen zoeken die ahteraan staan zoeken oftewel uit het zicht.
Suc6!!
|
| tom |
5/2/2007-5:28:49 PM |
jaja vanavond piep je wel anders
|
| Peter |
5/2/2007-6:04:34 PM |
Beste mensen, Renee=vrouwelijk Rene=mannelijk. Voor het geval bepaalde mensen hun eigen naam niet kunnen spellen.
|
| Renee |
5/9/2007-1:12:13 PM |
Sara,
Vrouwen die niet in de picture willen komen zijn misschien ook erg verlegen vrouwen. en hoe versieren Antilliaanse vrouwen mannen? en wat als je niet echt goed kan dansen. Papiamentu leren wil ik wel maar het is toch wel moeilijker gedaan dan gezegt.
|
| Sara |
5/12/2007-2:16:12 PM |
Renee,
Sorry, voor mijn late reactie.
1. Wij Antilliaanse vrouwen versieren geen mannen. Wij flirten!! Wij trekken de aandacht en doen alsof wij het niet menen, maar wel dus.
2. Als je niet goed kan dansen. Neem je dan dansles. Op Curacao zijn zat lubjes of vereknigingen die dansles geven. En als je op dat moment nog niet goed of niet kan dansen. Dan vertel je dat aan de dame maar laat maar wel xzien dat je mee bezig bent. En andere truc is vraag haar om je te leren dansen.. dat kan spannend worden.... haahaa..
3. Papiamento leren is goed. Ik raad je aan een cursus boek te kopen genoemd, Dos plak`i boka. Je krijgt een cursus-, een hulpboek en 2 dvd `s om de uitspraak te leren. En trouwens niets is moeilijk in het leven. Je maakt het zelf moeilijk of niet.
Maak er een soort hobby van, dagelijks 20 minuten. En na 3 maanden kan je heus wel behoorlijk in het papiamento praten.
Ik hoop je voorlopig hiermee te hebben geholpen.
Groetjes en veel suces,
Sara
|
| djo |
5/25/2007-9:14:04 AM |
`t is niet zo erg...je moet wel integreren. Met de mensen praten...normaal doen dan lukt het vast.
|
| djo |
5/25/2007-9:54:12 AM |
Whahahahhaa wat een topic !!!
|
| Emigrant |
5/25/2007-12:46:44 PM |
Wat is integreren in Curacao? Moet ik dan ook een baiside gaan zoeken? Tumba dansen? En krijg ik dan ook een leuk baantje bij een overheids NV?
|
IP:82.74.129.199 x |
| baby |
5/27/2007-3:42:57 PM |
Sara,
volgens mij ben je een bounty? Zwart van buiten maar spier wit van binnen, hahahaha! Je bent zo verdraaid verkaast, meid! Doe er in Gods naam wat aan, verlies je indentiteit niet in dit kou-kikker landje, want al gedraagt je je nog zó white, de witte mensen zien je toch voor een asielzoeker, hahahahaha, dat is in ieder geval mijn ervaring als Antilliaanse!
|
IP:84.87.124.143 x |
| Floor |
5/29/2007-5:56:58 PM |
Hoi,
Ik ben hollandse vrouw en relatie gekregen met antilliaanse man. En ook ik vraag mij net als anoniempje af hoe je daar mee omgaat. Ik moet zeggen dat ik zelf de boot af hou omdat ik er werkelijk af en toe niets van snap. Kan ik natuurlijk antwoord verwachten dat ik de zoveelste buitenvrouw ben maar geloof ik niet zo. Waarschijnlijk snapt hij net zo weinig van mij als ik van hem. Maar goed ben toch gek op hem en wil al die omgangsvormen graag beter willen snappen. Dus wie kan mij korte cursus geven.
|
IP:81.207.30.162 x |
| Sara |
5/31/2007-5:27:21 PM |
Baby,
Dit is mijn antwoord:
baby: volgens mij ben je een bounty?
Sara: Ik ben zwart van buiten en rood van binnen. Zwart van buiten maar spier wit van binnen, hahahaha!Mi tin sanger den mi kurpa, mi no ta kakalaka!
baby: Je bent zo verdraaid verkaast, meid!
Sara: Ik heb op Curacao gewoond en ook in het buitenland het langst in Nederland. Met mijn achtergrond ga je toch anders denken en je ziet de met brighter eyes. Niet als de Antillianen als jij die niets anders hebben geleerd dan naar hun eigen mensen te kijken om hun af te kraken ipv te steunen.
baby: Doe er in Gods naam wat aan,
Sara: De enige wat ik doe baby is oplettend zijn op mensen als jij en me niets van aantrekken en gewoon mijn eigen gang gaan om mijn doelen te bereiken. Spreek het je aan??
baby: verlies je indentiteit niet in dit kou-kikker landje, want al gedraagt je je nog zó white, de witte mensen zien je toch voor een asielzoeker, hahahahaha, dat is in ieder geval mijn ervaring als Antilliaanse!
Sara: Het is niet raar dat je die ervaring heeft gehad baby. Je moet niets aantrekken van de blanken. Dat heb ik ook gedaan en zal nooit iets van hun aantrekken wel maak ik gebruik van hun eigen kennis om hun mee achteraf mee te pakken.
Mijn identiteit ben ik zeer trots op. Waarom denk ik dat ik mijn stem laat horen. Het is om aan mensen als jij en de blanken te laten zien dat er wel andere soorten Antillianen bestaan. En wij komen voor ons eilandje op als wij de kans krijgen. Maar weetje wat, mensen als jij geeft ons weinig kans daarom moeten wij langer hier blijven wonen en werken. En wat denk je.... je raakt een beetje besmet maar je identiteit kwijt raken, NO WAY!! Al denk jij en anderen anders over ik ben en blijf een Curacaoënaar. Ei mi lombrishi ta dera, anto ei mi ta muri.
Masha danki y orguyoso di ta yui Korsou.
Un bes mas,
Sara na bo ordu!!
|
IP:200.7.34.146 x |
| kiwi |
6/26/2007-4:09:56 PM |
hoe heb ik een vanilla-brown beauty gevonden?
okay, ik kom niet uit NL ook niet uit NA en ben wit, vooral mijn billen!
story: ik werd door de top-makamba vertegworders uitgenodigd omdat een makamba bank de andere makamaba bank overnam...gratis hapjes!!!!!
ik had mijn rose overhemd aan (AUB geen opmerkingen, ik ken ze allemaal immidels)...een braziliaans waiter probeerde me dronke te voeren omdat ik ``beautiful eyes`` heb...toen...plotseling...
ik zag een ongeloofelijk mooi meid schrimps opscheppen (ze was daar voor werk, catering)...ze glimlachde en ze dacht dat ik homo was, en de braziliaan mijn `friend`...
nu...zijn we getrouwd. nu ben ik haar kleine makamba pretu...inside-out bounty geloof ik?
op curacao kijkt ons niemand raar aan, eigelijk krijgen we alleen glimlachjes en beleefde/lieve reacties!
wij hebben nog never een neg. opmerking van een yu`i korsow gekregen...wel columbians, santo domingoans en nederlanders...raar toch?
ik zou niet weten waarom, en om eerlijk te zijn hoef ik het ook niet te weten...
onse kindere worden inside out bounties met een creamy caramal/vanilla center...hopi dushi! ;-)
cultural/ethnic differences? whatever...zij is allergies voor schelp-vis en ik haat stampot!
zij beloofde het niet voor mij te maken en ik kan even zonder haar shrimps...
|
IP:200.7.34.146 x |
| kiwi |
6/26/2007-4:16:00 PM |
p.s. het is volgens mij niet ras, kleur etc...het is so simple as just not being used to it...
bonchi ku rabu vs. stampot for example...
|
IP:86.91.38.29 x |
| petra |
6/27/2007-9:55:32 AM |
Hoe zit het als allenstaande (witte) moeder met kinderen die half antilliaans zijn, hoe staan de mede curacaoenaars daar tegenover.
|
IP:81.207.30.162 x |
| debbie |
6/27/2007-11:58:07 AM |
een antilliaan maakt graag kinderen, maar zorgt niet in alle gevallen
|
IP:86.91.38.29 x |
| Petra |
6/28/2007-3:35:22 AM |
Nee, haha weet ik alles van. Gelukkig ben ik zelf in staat prima voor mijn kinderen te zorgen.
Maar op curacao als je van b.v.de bijstand of een slecht betaalde baan moet rondkomen zal dat geen pretje zijn.
Mannen moeten daar toch tegenwoordig ook allimentatie betalen, heb mij laten vertellen dat dit al geruime tijd verbeterd is.
Maar ja, dan moet er wel wat te halen zijn bij de vader natuurlijk.
|
IP:145.72.98.1 x |
| Irving |
1/2/2008-2:33:13 AM |
Wat een gedoe hierboven!
Mensen, leer eerst met elkaar te praten voordat je eraan gaat denken om naar het land van je partner te verhuizen! Eerst moet je leren om alles, maar dan ook alles besprekkbaar te maken en niet te schuilen achter je cultuur en oongeschreven regels. Pas dan kun je de verschillen en de overeenkomsten van jouw land en die van de ander analyseren en proberen te begrijpen.
Het allergrootste probleem nu met gemengde stellen is dat de Antilliaan maar blijft hangen in het ``zo doen wij dat nou eenmaal`` en de Nederlander blijft hangen in ``waarom oeten jullie zo primitief of stom denken?``. Zoals mijn ouders (beide Antillianen) me hebben geleerd: Bek opentrekken en PRATEN.
Groeten van de Antilliaanse Brabantse Zwarte Neger met de Brabants Antilliaanse Blanke Vrouw.
|
IP:86.88.218.43 x |
| Arend |
3/8/2008-10:31:25 PM |
Beste lieve mensen, ik ben een blanke echte hollander )bijna op klompen) en getrouwd met een hele lieve Antiliaanse vrouw, de eerste reden dat ze opgaf toen ik serieus wou, dat ik niet haar sloeg,zoop, en andere vrouwen er op na houdt, en haar met respect behandelde, dus Antillaanse mannen leer ervan, ik wil trouwens niemand over 1 kam scheren, groetjes
|
IP:200.26.214.219 x |
| ASINA |
3/9/2008-7:13:34 AM |
Dan heb je geluk gehad, Arend en waar moet de Antilliaanse man iets van leren, want de vrouw heeft ook veel te leren?? De Antilliaanse man vindt, dat de Antilliaanse vrouw niet weet wat liefde is en op zoek is naar geld en vaak zeker vroeger op zoek naar een vader voor haar zonder alimentatie opgroeiende kinderen. De weg daarvoor zoekt de vrouw via het bed en wie zou de man kwalijk nemen dit presentje af te slaan. Voor de vrouw geldt toch wie het eerste komt het eerste maalt, want er is een groot vrouwenoverschot. Helaas komt het voor, dat een nieuwgeborene zich aansluit in de rij van kinderen met verschillende vaders en dezelfde moeder. Probeer nooit een blauwdruk van de Nederlander te maken.
|
IP:134.146.0.43 x |
| Mona |
6/17/2008-10:54:11 AM |
Ik ben een Antilliaanse vrouw (niet zwart)... ik woon in Nederland since 2002 en ik heb mijn macamba ontmoet in Curaco op vakantie in 2007.
Hij is heel lief en respecteer ik heel veel. Jammer dat mijn vader was vermoord een maand geleden bij twee zwarte schoonmakers die voor hem werkte. Het doel was om geld uit zijn ``safe box`` te stellen.
Voor dat mijn vader vermoord was, was ik altijd tegen discriminatie especial tegen zwarte men, maar nu discrimineer ik zelf ... ik weet dat niet alle zwarte hetzelfde zijn maar voor me nu wel want ik heb mijn lovely vader verloren voor wat GELD te STELLEN ... zeker nu ben ik van die racist witte Anti`s
|
IP:83.161.2.86 x |
| Eeffie |
7/22/2008-9:10:09 AM |
Geen antwoord maar een vraag. Ik zou de denkwijze van de antilliaanse ``man`` beter willen leren kennen. Ik denk, maar weet het niet zeker dat het ook een milieu dingetje is. Gestudeerd? Niet gestudeerd zal zeker verschil maken. Mij valt op dat ze er snel wat achter zoeken als je gewoon vriendschappelijk met mannen omgaat, ze denken al gelijk dat je er iets mee hebt. Hoe vaak ik ook uitleg dat het hier en in het studenten milieu normaal is mannelijke en vrouwelijke vrienden te hebben. Hoe win je dat vertrouwen?
Maar ook hoe weet je of hij echt van je houdt. Hij zegt het, maar laat het in mijn ogen te weinig zien. Eerst de vrienden dan ik. En er is ook nog een ex, waar maar niet goed van losgekomen kan worden.
Waar kan ik meer vinden over hun gedachten goed?
En zit ik hier goed met mijn vraag, verwijs me anders naar waar wel? Dank.
Eeffie
|
<Terug naar Overzicht>
|