Curacao Forum

Curacao Forum Internet

Internet IP: x
Theo 12/28/2006-4:43:42 PM
Hoe is het gesteld met internet connectie op Curacao? Als fanatieke internetter en om contact met familie te houden is dit voor ons wel belangrijk als we naar Curacao verhuizen. Ik zag dat een adsl lijn met 512kbps de top is? Het is hier in NL jaren geleden dat we op deze snelheden zaten (nu 20 Mbps) dus vraag me af of je dan goed met een webcam en skype / msn kunt werken? Heeft iemand hier ervaring mee?

RE: Internet IP: x
JaapB 12/29/2006-7:15:05 AM
Tsja Theo, je gaat op Curacao een electronische dirt road tegemoet. Het is even afkicken, maar alles went. Het leven gaat op Curacao allemaal wat langzamer dus ook het internet. Je hebt hier dezelfde snelheid en prijzen als in Nederland maar dan 5 jaar geleden. Voor ca. 100 NAF/maand heb je 256/128 KBs en dan nog de aansluitkosten (ca. 100 NAF) en een modem (ca. 400 NAF). Er zijn een aantal providers (Onenet (UTS), MIO, Carib-online en nog een paar die je op dit forum ook kunt vinden), maar er is geen concurrentie, dus de prijzen zijn vrijwel gelijk. Wireless is wel sterk in opkomst en door het uitbreidend aantal hotspots kan je met een beetje geluk gratis ``meeliften``. Een aantal hotspots kan je hier vinden: http://www.onenet.an/hotspots/location.htm , maar als je over het eiland rijdt met je laptop dan vindt je er veel meer, wellicht van particulieren, die de security niet helemaal hebben dichtgetimmerd. Met 256 Kb is een webcam en skype best wel haalbaar. Ik hoor en lees er geen dramatische verhalen over. Trouwens 5 jaar geleden deden we het er ook mee en toen was iedereen enthousiast.

Jeroen 12/29/2006-8:03:00 AM
Hoi,

Ik heb 256 en webcammen of Skypen werkt als de brandweer, geen problemen dus.

Groeten,

Jeroen.

Theo 12/29/2006-9:00:21 AM
Ja het wordt zeker afkicken... dat wordt minder downloaden ;-) Maar daar kiezen we ook voor door op Curacao te gaan wonen, daar krijg je weer andere dingen voor terug denk ik dan maar! Maar ben erg blij om te horen dat een webcam en Skype naar behoren werkt, da`s toch een mooi middel om contact met familie te onderhouden.
Wat betreft 5 jaar geleden, toen waren de websites ook een stuk eenvoudiger, daarom waren we er tevreden mee ;-). Maar ben het met je eens Jaap dat het voldoende is voor een beetje normaal internetten. Dus ben weer wat gerustgesteld!

Jeroen 12/29/2006-9:10:57 AM
Theo,

Een CDtje downloaden (wat ik natuurlijk noooit doe, ik heb deze info van `vrienden`) kost ongeveer een half uur, drie kwartier. In de tussentijd kan je dus fijn iets anders doen, nadenken over de zin van het leven ofzo :-)

JJ

Theo 1/3/2007-2:25:34 AM
Jeroen, over de zin van het leven nadenken hebben we hier ook wel gedaan, daarom willen we naar Curacao komen ;-) Dus denk meer aan lekker dobberen in ons zwembad tijdens het downloaden!

olga 1/3/2007-8:22:40 AM
ook ik hield mijn hart vast, over internet ,het kost een paar centen maar het werkt prima hoor ,alleen als de stroom weer eens uitvalt werkt natuurlijk niks meer hahaha
ik had 1 keer een internetcafe geprobeerd, nou dat was echt een ramp en een keer bij mensen thuis op cas abou dat was ook een ramp ,maar dat is al weer bijna 2 jaar geleden
de webcam contakten met mijn fanilie gaan prima, gelukkig anders was ik denk weer terug naar mijn kids in holland

eric72 1/3/2007-9:05:42 AM
ik heb 128/64 en dat is te weinig om mijn webcam bij skype aan te doen. ook met uitzending gemist is het te weinig. misschien toch maar upgraden, maar ik vond 80 ang al veel! maar ja, we mogen blij zijn dat er internet is denk ik maar.

Theo 1/3/2007-5:58:44 PM
Hm Eric, ruilen? Kom je naar nl heb je 20mbps voor 60 euro. Upgraden wij jouw 128/64 wel :-)
Ben blij dat een fatsoenlijke verbinding wel verkrijgbaar is. Idd Olga, het zou toch wel wat vervelender worden als dat niet het geval zou zijn. En een agregaat in de tuin voor als de stroom uitvalt zodat je toch kunt blijven internetten ;-)

Miranda 1/3/2007-11:05:39 PM
Wat ook wel handig is: een zogenaamd UPS kastje. Dat is een apparaat wat de stroom constant houdt en bij stroomuitval zit er een accu in zodat je nog iets van tien minuten de tijd hebt om de computer af te sluiten.
Behalve de stroomuitvallen hier heb je namelijk ook stroompieken en daar kan de computer niet zo goed tegen. In het begin hebben we een hele tijd zonder een UPS gecomputerd maar door zo`n stroompiek zijn een zooitje condensatoren van het moederboard geploft en moest moeder dus gelijk een nieuw bordje! Tis maar dat je het weet...

groetjes,   Miranda

Len 1/3/2007-11:55:53 PM
ja of een travo ertussen of speciale tussenstekkers.
En tijdens een stroomstoring alle stekkers in het huis eruit halen en 1 á 2 minuten nadat de stroom er weer op is gegaan, alles er weer in doen...

Theo 1/4/2007-2:27:41 AM
Een UPS lijkt inderdaad voor de pc een goed idee. en bedankt voor de tip ivm stroompieken. Moet je natuurlijk wel thuis zijn als de stroom uitvalt.

Jeroen 1/4/2007-8:16:23 AM
Ik moet er voor de eerlijkheid bijzeggen dat mijn 256 verbinding niet skypen met beeld én geluid trekt. Tenminste, als beide partijen ook de webcam aanzetten. Doen we dat wel dan word ik er subiet uitgegooid. Een partij die de webcam aanzet gaat dan weer wel.

JJ

Theo 1/4/2007-5:01:42 PM
Misschien met 512? Dat kom ik ook wel tegen op de sites van de ISP`s. Wel belachelijk duur maar goed, dan heb je ook wat, hoewel hihi. Ik weet het, niet vergelijken met NL!!

eric72 1/4/2007-6:16:01 PM
zolang ik zelf mijn webcam niet aan heb is er niets aan de hand, ook al heeft degene in NL hem wel aan

eric72 1/4/2007-6:17:31 PM
en ik wil niet ruilen theo, liever een langzame verbinding en altijd 30 graden dan wat anders ;D

JaapB 1/5/2007-8:30:23 AM
Ik heb nog geen ervaringen met een webcam of met Skype, maar het valt mij op dat de snelheid hier echt meevalt voor de gewone internetzaken, zoals emailen en af en toe wat downloaden. In Nederland had ik 4 mb en hier maar 256 KB. Dat denk ik want ik lift mee met wat unsecured wireless aansluitingen. Momenteel zitten er een stuk of 5 in de buurt en de ontvangst is altijd boven de 2 Mb, dus geen reden tot klagen. Ik wacht dus met zelf een internetverbinding aan te vragen als de wireless ontvangers niet meer beschikbaar zijn. Gisteren een tool van 20 Mb gedownload in minder dan 10 minuten, dus dat valt reuze mee. En net wat Eric72 zegt, je maakt gewoon een praatje met je buurman en als dat afgelopen is dan staat het bestandje op je PC.

Theo 1/5/2007-10:11:13 AM
Jaap, gelukkig ben je toch een echte Hollander, meeliften op een onbeveiligd netwerk ;-). Was al bang dat je niet wilde ruilen Eric, wij wel!

JaapB 1/5/2007-8:16:00 PM
Ja, Theo ik moet toegeven dat het ook een finacieel voordeel heeft en daar zijn Nederlanders niet vies van, maar ik woon nog niet in mijn nieuwe huis omdat het nog niet klaar is en om voor 2 maanden een telefoonaansluiting annex ADSL aan te schaffen vind ik niet zinvol. Bovendien zorg ik op deze wijze voor een efficient gebruik van het netwerk, al ontgaat mij het nut daarvan, maar het lijkt mij wel een leuk argument.

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.