Hallo allemaal!! Ik heb een vraagje ik ben een vrouw van 19 jaar en ben bijna klaar met mijn opleiding. Nu ben ik van plan met mijn zus en nog 2 andere vriendinnen te gaan emigreren naar curacao... Alleen weten we helemaal niet waar we moeten beginnen en wat we allemaal moeten regelen. Ook weten we niet of dit financieel wel realistisch is. Wat gaat dit ongeveer kosten? Waar moet ik allemaal aan denken? Kan je als je net klaar bent met school om zomaar te verhuizen naar curacao en hoe zit dat als ik alleen een bijbaantje heb in nederland en geen spaargeld.
Ik ben er deze zomer 6 weken op vakantie geweest en ik ken het eiland wel ongeveer, ik kan mijn weg vinden in ieder geval. Ook heb ik daar vrienden gemaakt en is curacao mij zo goed bevallen dat ik het heel erg mis en heel erg graag daar wil gaan wonen... want het is zoooo veel beter als nederland. Wie helpt mij opweg???!!
Ha Ramonne
Financieel gezien is dat op dit moment helemaal niet realistisch. Je krijgt hier alleen een verblijfsvergunning als je hier een baan hebt en min. 1500 naf per maand verdient of dat je aan kunt tonen dat je middelen van bestaan hebt voor een jaar.
Ik weet niet echt of op weg kan helpen maar zelfs zou ik denk ik: sparen een maand voor een leuke low budget vakentie en dan minstens de helft van je tijd seriues kijken wat mogenlijk is. Kunen jullie daar je eigen bedrijf beginnen? Wat zouden jullie gezien jullie opleidingen kunnen doen/vderdienen, is er mischien wel een baan te vinden waarmee je genoeg verdient om een visum te krijgen? Immers, als je het ter plekke uitzoekt , dan heb je en lol en weet je helemaal waar je aan toe bent...).
Ik zou jou op mijn beurt graag weer vragen waarom je nadenkt over emigreren, wil je voor altijd, of voor een poosje, waarom eigenlijk Curacoa?
Dankjewel voor de adviezen, ik heb begrepen dat het voor mij financieel niet realistisch om te gaan emigreren!!
Ik ga dan ook eerst een jaartje fulltime werken zodat ik kan aantonen dat ik meer dan 1500 Naf heb verdiend.
En nu even antwoord geven op de vraag van Justien:
Ik ben aan het nadenken om naar Curacao te verhuizen omdat ik vorige zomer 6 weken daar was... Ik heb de tijd van mijn leven gehad en ik zie mijzelf wel een toekomst opbouwen op Curacao. Het gaat hier niet alleen om het lekkere weer en het strand, maar ook de mensen, de sfeer, het eten en nog heel veel andere dingen die mij heel erg aanspreken.
Het liefste wil ik wel mijn hele leven blijven als het mij bevalt en als ik misschien tog Nederland ga missen dan zal ik wel terug gaan.
Maar Hartstikke Bedankt voor de info die jullie mij gegeven hebben. Ik zal helaas dan nog eventjes moeten wachten tot dat dit te realiseren is... Dan blijft het voor nu eventjes bij vakanties (en misschien eventuele stages)op Curacao!!