Wie kan mij wat vertellen over hypotheek voor een 2e woning op curacao. We zitten zelf te denken aan een woning van ongeveer ang. 200.000,-. Hoeveel ben je ongeveer per maand kwijt en wat zijn de bijkomende kosten.
Bij welke bank kunnen we het beste voor een hypotheek gaan.
Ook wil ik weten waar we het beste kunnen kijken voor een mooi maar betaalbare woning. Ik heb gehoord dat veel militairen terug trekken naar
Nederland en dat ze in de leukere buurten hun huizen achter laten. Waar kunnen we informeren voor deze huizen.
pfffffffffffffffffffffffff
moeten we ook nog je pik vasthouden als je gaat pissen.......pfffffff
je gaat toch ook niet zonder lul naar de hoeren, ofwel?
Zitten jullie te denken aan lokale banken of Nederlandse banken? Vanuit Nederland is het ontzettend moeilijk om een hypotheek voor een huis op Curacao. Of je moet kijken bij EuroCapital: http://www.eurocapitalnv.com/real/huis-curacao.php
Hypotheek rente is hier niet aftrekbaar en begint bij 6.25%
Voor betaalbare woningen kun je het best een advertentie in de lokale kranten plaatsen. Via makelaars kun je makkelijk aan koophuizen komen, maar die zijn doorgaans aan de prijzige kant.
Of maak je wensen en budget kenbaar bij 1 of 2 makelaars (bv.www.curacaohouses.com of www.spaltmanmakelaars.com)
Buurten waar mensen van de marine wonen - Cathoentuin, b.v. Inderdaad erg leuk, maar meestal worden deze woningen aan de komende marine gezinnen verkocht. Succes!