|
|
Curacao Forum Huisdieren vervoeren
| Huisdieren vervoeren |
IP: x |
| Theo |
12/23/2006-6:48:16 PM |
Hallo, Wij gaan in 2007 emigeren naar Curacao. Nou willen wij uiteraard onze dieren meenemen, een poes en een labrador. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat dit in z`n werk? We maken ons vooral zorgen om de hond. Opgesloten bij de koffers in een kennel? Dat kan toch niet waar zijn?
|
| RE: Huisdieren vervoeren |
| carola |
12/23/2006-7:17:32 PM |
Hallo
Wij hebben onze hond en kat ook allebei meegenomen. En dat is allemaal goed gegaan.
Wat ik je kan aanraden is om de dieren met de zelde vlucht mee te nemen dan jullie zelf vliegen. Dan komen zo gewoon op de band en kan je ze zo meenemen.
Wij hebben ze een dag later laten komen, maar toen hebben we een heel gedoe gehad met de douane. Kwam allemaal wel goed hoor, maar het duurde wel een tijd.
En ik ken ook verhalen dat ze de dieren soms buiten laten staan in de zon. Maar goed dat heb ik gehoord.
Maar als ze met jullie vlucht mee gaan komen ze gewoon op de band.
Ik zou zeggen suc6 met je beestjes.
gr. Carola
|
| Len |
12/23/2006-8:44:11 PM |
wij hebben 2 honden meegenomen. Hou in ieder geval rekening met papieren in NL, gezondheidsverklaringen, entingen en dat je minimaal 30 dagen voor vertrek de rabiesenting geeft!!!
WIj hebben ze vervoerd via DTC en later hebben we nog een pup ook via DTC laten vervoeren. Het is niet de beste oplossing, maar soms kan het niet anders!
Een tip: doe nooit een riem of iets om, geen riem op de kooi plakken (ben je in bijna alle gevallen kwijt)!
Ging verder goed hoor, geen enkel probleem met douane, je moet alleen invoerrechten betalen op ieder dier. Paspoort moet in orde zijn (van dieren) en kan je een dag later ophalen bij Parera bij de Vet. dienst...
Succes!
|
| JaapB |
12/25/2006-7:53:41 AM |
Meer informatie over huisdieren die (mee)emigreren: http://www.4dogsenzo.com/emigratie.htm
|
| olga |
12/25/2006-9:06:48 PM |
ik ben zelfs met 6 huisdieren hier gekomen en iderdaad wel op dezelfde vlucht, moest alleen met arkefly omdat klm geen papegaai mee nam , prijs gaat per kilo gewicht de hond moet in de kennel kunnen staan, moet er wel 1 zijn die goedgekeurd is om mee te vliegen, rabbie`s idd 3 mnd van te voren en vlak van te voren een keuring van de dierenarts, die mag niet oud zijn
hartwormpillen voor de hond en program, mijn hond (golden)heeft teken ziekte gekregen hier ,gelukkig is ze nu weer oke
|
| Theo |
12/26/2006-7:14:41 AM |
Bedankt voor de reacties allemaal! Waar wij een beetje moeite mee hebben is dat de hond minimaal 10 uur lang alleen in de bagageruimte van het vliegtuig staat toch? Wat is jullie ervaring hiermee, hoe komt zo`n beest uit het vliegtuig? De poes die redt zich wel maar de hond vinden we toch wel zielig. Maar ja daar zullen we ons dan overheen moeten zetten ;-)
|
| Len |
12/26/2006-12:51:13 PM |
Ja als het mogelijk is neem dan wel een vlucht zonder tussenstop! Kijk op klm.nl naar de regels waaraan ze moeten voldoen.
En mijn honden kwamen er goed uit hoor, ze slapen vaak onderweg. Ze waren blij eruit te mogen en moesten alleen heeeeeeel nodig plassen! Geef ze geen reispillen of kalmeringstabletten, als ze braken kunnen ze dan stikken door verminderde reactiesnelheid.
Succes, en die beesten redden het wel hoor! Jij zal er inderdaad meer moeite mee hebben :)
|
| Theo |
12/26/2006-4:58:15 PM |
Ja denk idd dat wij er meer moeite mee zullen hebben, dat wordt geen prettige reis met het idee dat onze hond en poes bij de koffers staan ;-). In ieder geval bedankt voor de ervaringen!
|
| olga |
12/27/2006-6:31:14 PM |
ow stom van me, ze staan niet echt bij de koffers hoor, ze staan verwarmd anders zouden de dieren bevriezen , de katten zaten wel met grote angstogen,maar de hond viel best mee hoor, de papegaai gaf gelijk een fluitje gelukkig
|
| Theo |
12/28/2006-5:39:55 AM |
Oh oke, dat klinkt al beter ;-) Wil je misschien eens vertellen hoe de reis gegaan is? Je geeft ze op het vliegveld ergens af? wordt er dan voor gezorgd of kun je er zelf een tijdje bijblijven? Wij hebben namelijk geen idee. En bij aankomst, waar krijg je je dieren weer te zien?
|
| olga |
12/28/2006-8:09:54 AM |
lief dat je zo bezorgd bent ,ik moet zeggen dat ik echt met 6 huisdieren helemaal over de rooie was ,ze moeten allemaal gewogen worden en dan apart betalen ( bij arke) gelukkig had ik hulp van beide zonen, ze werden door iemand mee genomen, ow ja die tip van een rechtstreekse reis moet je wel goed op letten hoor, om ze nu onnodig een uur op sintmaarten ofzo te laten staan is helemaal niks
ze komen gewoon over de bagageband aan, ik had de bagageman al gecharterd toen, maar met 1 hond hoeft dat niet uiteraard
die haal je er gelijk uit
ik weet niet of je het hier kent ???
ik word nog steeds beroerd als ik al die magere zielige dieren zie lopen hier
ze hebben hier best vaak enge honden,(ook lieverds hoor)
het stukje waar wij wonen, wonen gelukkig geen waakhonden,(mijne blaft gelukkig niet),en hier laten ze ze niet massaal los lopen
maar wil je lekker wandelen met je hond, word geadviseerd een grote stok mee te nemen ,ter bescherming van jezelf en je eigen hond
als ik een stukkie verder wandel ,(Moest mijn poes eens zoeken) breekt echt de pleuris uit ,al die blaffende honden ,vreselijk
van de week haalden we een hond aan,het diertje dook al als een geslagen hond ineen alsof hij al slaag verwachtte en ging op zijn rug liggen ,man je hart breekt als je dat ziet brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
nee dieren stellen hier niet veel voor
|
| olga |
12/28/2006-8:11:16 AM |
ow als je klm vliegt, mag je de poes wel op schoot houden hoor in een reiskooi, kleine hondjes mag ook
waar ga je wonen ???
|
| JaapB |
12/28/2006-11:26:43 AM |
Het is niet altijd dat je een huisdier in de cabine mag meenemen. Zie KLM site:
``U hebt drie mogelijkheden om uw kat of hond te vervoeren:
1)In de cabine. In bepaalde gevallen mogen huisdieren meereizen in de cabine. Neem contact op met KLM Reserveringen voor informatie over de afmetingen en het gewicht van de kennel en overige beperkingen.
2)In het bagageruim. Als het huisdier niet in de cabine mag worden vervoerd, kan het dier in het bagageruim meereizen.
3)Als vracht. Huisdieren die zonder begeleiding reizen moeten met KLM Cargo worden vervoerd.``
Als er meer dan 2 katten in de cabine zijn, dan moeten ze allemaal in het ruim, dat geldt ook voor honden. Ik kan nergens vinden of er restricties zijn voor 1 hond en 1 kat in de cabine. Er zit ook nog eens een maximum aan het aantal huisdieren per vlucht. Bij Martinair is dat 5 huisdieren. Zijn het er meer dan gaan ze met de volgende vlucht mee. Ze willen er blijkbaar geen diertuin van maken.
|
| olga |
12/28/2006-11:52:22 AM |
nou bij arke was het echt geen probleem hoor, per slot verdienen ze er een vermogen mee, ik heb zelfs een konijntje in de cabine gezien bij arke
en hondjes bij de klm, het hangt van het gewicht af
ik had het trouwens zeer lange tijd van te voren al aangevraagd
|
| JaapB |
12/28/2006-2:09:14 PM |
Het kost inderdaad een vermogen: 15-20 euro per kilo als overgewicht, dus een kat of hond van 7 kilo inclusief reiskooi kost minimaal 100 euro. Daar heb je bijna een eigen stoel voor. Grote honden gaan altijd in het (verwarmde) vrachtruim, dat is logisch, net als paarden of olifanten.
|
| JaapB |
12/28/2006-2:17:43 PM |
Voor het vervoer van huisdieren met Martinair uitgebreide informatie op hun website www.martinair.nl, bagage, afwijkende bagage, huisdieren. Even samengevat: ``Overige routes (dus niet naar het Middellandse zeegebied)
Met uitzondering van begeleide-, speur- en reddinghonden zijn geen huisdieren in de cabine toegestaan. Ook hier is toestemming van de gezagvoerder nodig.``
|
| Theo |
12/28/2006-2:19:41 PM |
Jaap en olga, bedankt voor de info. We hebben een labrador (wel een kleine voor het ras) maar dat zal wellicht al te groot zijn om in de cabine mee te reizen stel ik me zo voor? De kosten maken wij ons het minste zorgen om ;-)
Olga, ik wist niet dat het zo erg met honden was op Curacao. Wij komen de eerste week van maart naar Curacao dus ben erg benieuwd. Waar zou je het beste kunnen wonen? We zijn ons druk aan het orienteren maar ik wil eerst een baan hebben zodat we wat zekerheid hebben. Dus ben druk met contacten leggen ;-) Maar ja kersttijd gebeurt er niets.
|
| JaapB |
12/28/2006-2:20:15 PM |
Wat is internet toch handig. Informatie van Arkefly over huisdieren meenemen:
Op een beperkt aantal vluchten binnen Europa (uitgezonderd vluchten met bestemming Ierland en Groot Brittanië) is het toegestaan uw huisdier in de cabine mee te nemen. Het huisdier dient vervoerd te worden in een kennel met de maximale afmetingen van 30x35x30 cm. huisdier + kennel mogen niet zwaarder zijn dan 10 kg. Voor vervoer in de cabine is toestemming van de captain nodig. Bij geen toestemming wordt het huisdier vervoerd in een verwarmd bagageruim. Bij boarding wordt aangegeven of uw huisdier in de cabine of in het bagageruim meegaat. Op de overige bestemmingen is het niet toegestaan uw huisdier in de cabine mee te nemen.
|
| Theo |
12/28/2006-2:21:27 PM |
Oh ja ten aanzien van het vervoer gaan we eens goed informeren als het zo ver is!
|
| JaapB |
12/28/2006-2:25:16 PM |
Theo, ik denk niet dat je de labrador in een kennel van 30x35x30 kan proppen, dus zal de hond toch in het bagageruim moeten. Naar ik heb begrepen (ik heb helaas de honden nooit gesproken) valt dat best mee. Ze zitten daar rustig en schijnen daar veel te slapen. Ze worden in ieder geval niet lastig gevallen door een steward(es). Wel water geven, eten doen ze wel op Curacao.
|
| JaapB |
12/28/2006-2:33:39 PM |
T.a.v. de huisdieren op Curacao moet ik toegeven dat Olga wel een reeel beeld geeft van de situatie hier, maar het is veel erger geweest. Het dierenasiel op Parera heeft de laatste jaren uitstekend werk verricht, veelal met vrijwilligers. Vooral hun gratis sterilisatieproject heeft een hoop leed onder de katten voorkomen. Jammer genoeg zie je nog steeds zwerfhonden langs de berm (en vaak dood). Maar dat geld ook voor ezels. Alleen de geiten weten het op een of andere manier te redden. Of misschien gaan die de stoba in als er een is aangereden.
|
| Theo |
12/28/2006-2:44:41 PM |
Jaap, ja daar zullen ze ook best tegenkunnen, we zouden het ze eens moeten vragen! Inderdaad een rechtstreekse vlucht zien te nemen. Ik hoop dat ze niet 3 uur van tevoren afgegeven hoeven te worden (belachelijke regels hier). Maar goed, komt vast in orde.
Een labrador past niet in in zo`n kennel nee, hoewel ze wel op schoot kan reizen als je het mijn vriendin vraagt. Ze zit regelmatig op schoot in de auto haha.
Vervelend om te lezen van de honden. Wellicht dat mijn vriendin daar nog ergens mee kan helpen aangezien ze graag met dieren gaat werken (al dan niet als vrijwilliger).
|
| olga |
12/30/2006-6:13:24 PM |
waar zijn die ezels dan ik kom ze nooit tegen eigenlijk,ja geiten stikt het de moord van, ben als de dood om ze aan te rijden ,gister zag ik een hond die alleen uit botjes bestond pfffffffff dan zit ik echt helemaal beroerd te worden
klopt dat het asiel heel goed werk doet ,maar de mensen willen er vaak nog niet aan, het stereliseren begreep ik
theo ik denk dat je ff wat tijdelijks moet huren en dan rond kijken,het hangt ook van je budget af natuurlijk ,je mag me altijd mailen hoor
olga@vredendaal.net
|
| JaapB |
1/2/2007-4:37:35 PM |
Nou, wij wonen op Band`abou en dan kom ik nog wel eens een hele dikke ezel dood in de greppel tegen. Ben geen bioloog, maar het is geen geit en ook geen olifant, iets er tussenin. Soms ligt hij/zij er meerdere dagen en met de warmte is dat geen fraai gezicht. Ik zou niet weten of de ezel een eigenaar heeft of dat het wilde is. Nou ja, wild? Een ezel zonder eigenaar dus. Het barst hier ook van de geiten, maar die weten het blijkbaar steeds te overleven, net als de hagedissen.
|
| Len |
1/2/2007-6:48:33 PM |
Ik woon op Banda`riba en daar zie ik ook ezels, maar die zitten vast, dus zijn niet (meer) wild. Geiten lopen hier wel veel rond (op de weg naar Sta. Catharina bv)
|
| Miranda |
1/3/2007-10:43:34 PM |
Wij zijn juli vorig jaar naar Curacao geemigreerd met ook een kat en een hond. Wat wij gedaan hebben is bij de balie waar je de dieren af moet geven gevraagd wat de uiterste tijd was om ze in te checken. We konden toen nog een hele tijd rondlopen op het vliegveld met de hond en hebben haar pas op het laatste moment, nadat we haar nog buiten uitgelaten hadden, in de bench gedaan en afgegeven. Wat we ze ook allebei gegeven hebben zijn Bach resceu druppels. Dat zijn homeopathische druppels die dus niet suf maken maar meer de emoties rustig houden. Ook wel handig voor jezelf want zoals Olga geloof ik ook al schreef, zelf kan je ook wel een beetje over de rooie zijn. Het is toch niet niks zo`n emigratie!
In het begin maakte ik me zorgen om de hond of ze wel genoeg beweging zou krijgen want het is hier niet gebruikelijk om een ``straatje om`` te gaan met de hond. Maar dat blijkt reuze mee te vallen, ze zit de hele dag hagedissen achterna die ze gelukkig niet vaak te pakken krijgt maar daardoor wel meer dan genoeg beweging krijgt. Moet ik wel eerlijkheidshalve erbij zeggen dat we een groot terrein hebben.
Wij hoefden trouwens geen invoerrechten te betalen hoor, ik meen dat dat alleen bij dieren jonger dan 6 maanden zo is maar 100% zeker weten doe ik dat niet.
Veel succes en sterkte straks! Maak je niet teveel zorgen over de dieren, onze 16 jarige kat heeft de reis zelfs prima doorstaan.
groetjes, Miranda
|
| Len |
1/3/2007-11:57:59 PM |
volgens mij zijn invoerrechten er alleen als je normaal invoert, en bij een emigratie worden de dieren als inboedel gezien. En over je inboedel betaal je ook geen invoerrechten. Alles wat daarna binnenkomt, daar betaal je invoerrechten over. Ook over oudere dieren, maar dus niet als ze bij de emigratie horen...
|
| Theo |
1/4/2007-2:21:31 AM |
Miranda, bedankt voor je reactie. We zijn al wat gerustgesteld inmiddels ;-). Het blijft spannend maar eerst nog zoveel te regelen voordat we echt met ``de hele familie`` in het vliegtuig kunnen stappen! We hebben een labrador dus beweging heeft ze wel nodig, komt nu iedere dag in het bos. Ik neem aan dat je toch wel regelmatig met jullie hond gaat wandelen, of hoe moet ik dat zien?
|
| Miranda |
1/4/2007-12:25:05 PM |
Nou, eigenlijk nog niet dus. De eerste weken dat we hier waren logeerden we bij vrienden in Boca St. Michiel. Die laten wel hun honden op straat uit en nog een paar mensen in die straat. Wij moesten dat toen ook doen omdat onze Ridgeback en hun honden niet samen in de tuin konden. Er hing daar wel een schema aan de koelkast wanneer wie zijn honden uitliet zodat ze elkaar niet tegenkwamen! Waar we nu wonen in Jongbloed is een heel rustige straat met alleen bestemmingsverkeer. Daardoor laten veel bewoners hun honden gewoon de hele dag op straat lopen! onze hond in de straat uitlaten is dus geen optie, ik heb geen idee wat die andere zes dan gaan doen. Met de hond naar een baai gaan vind ik ook moeilijk, ze is nogal onstuimig in het begroeten van mensen, vind iedereen namelijk lief, vooral kinderen. Heel veel mensen zijn hier bang van honden en ik wil niemand schrik aanjagen dus ik zou een baai moeten vinden waar niemand anders aanwezig is. Maar wees gerust, er zijn heus plekken te vinden hoor, in het kabouterbos bijvoorbeeld hier in Jongbloed tegenover de manege. Mensen uit de straat hier laten daar altijd hun (vijf) honden uit en komen dan maar weinig andere honden tegen. Ben een keer meegeweest met hun om te kijken daar en je waant je echt weer even in een Nederlands bos daar. De reden dat ik daar zelf nog niet ben gaan lopen met onze hond heeft te maken met het feit dat zowel onze hond als ons terrein ``tekenvrij`` is en dat wil ik graag zo houden. Zoals ik al eerder schreef hebben we een groot terrein(3000m2) en sjeest ze de hele dag achter hagedissen aan en komt voorlopig niks te kort. Ik wil wel nog cursussen met haar gaan doen, gehoorzaamheid of reddingswerk of zo maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Het is weer een heel verhaal geworden zie ik.
groetjes, Miranda
|
| olga |
1/4/2007-4:14:05 PM |
hahaha miranda dat herken ik dus ook die van mij vind ook iedereen lief ,maar ze schijten bagger voor honden hier niet normaal
we hebben hier wel een stukje om te lopen gelukkig
maar die loslopende honden elders is zeer zeker een crime
zoals ik al eerder zei mensen nemen vaak een stok mee tegen enge honden met wandelen, mijne is in het begin ook aangevallen gelukkig niks ergs gebeurd
lekker zo`n groot terrein zeg miranda
en ja die teken zijn hier echt een ramp
|
| Theo |
1/4/2007-5:00:07 PM |
Hm oke. Ja onze labrador vind ook iedereen geweldig en rent overal enthousiast op af! Maar aan de lijn gaat dat een stuk beter :-) Nou ik denk dat we het wel zullen zien. Is vast wel een plek te vinden. Wij willen ook een huis met een groot terrein! Lekker lijkt me dat. Helaas is dat niet vaak het geval als je zo de sites van de makelaars bekijkt. Zo`n 1000m2 daar houdt het wel mee op (en dan de helft bebouwd). Dus als er iemand iets weet :-)
p.s. miranda, hoe lang wonen jullie er al, nog niet zo lang begrijp ik?
|
| Miranda |
1/4/2007-5:22:12 PM |
Inderdaad nog niet zo lang nee, sinds juli, dus net een half jaartje.
Ik heb nog een tip voor je: check even hoelang jullie rijbewijzen nog geldig zijn. Mijn fout was te denken toen we weggingen ``ooooo, nog een half jaar, tijd zat om wat te regelen`` Nu ben ik er dus achtergekomen dat zowel het omzetten naar een Curacaos rijbewijs als het Nederlandse rijbewijs verlengen een heel gedoe is. Dus ook al is je rijbewijs nog een jaar geldig of zo, ik zou `m in Nl nog verlengen als ik jou was! Ben je er tenminste 10 jaar vanaf. Hoef je alleen hier bij bureau rijbewijzen `m te laten registreren en da`s gratis.
groetjes, Miranda
|
| Len |
1/4/2007-11:26:13 PM |
Honden kan een probleem zijn hier idd met zwerfhonden, hier gelukkig in onze wijk nauwelijks last van.
Kabouterbos is leuk, je honden laten zwemmen bij de zoutpannen van Jan thiel of Baco Sami (net voorbij Wederfoort).
Maar de honden hebben al best wat beweging in de tuin hoor. Zorg wel voor vele waterbakken. en als ze inspanning hebben verricht, niet teveel laten drinken!
Altijd honden behandelen tegen teken... hoewel je karpattenziekte nooit kan voorkomen helaas...
Rijbewijs? hmmm, echt niet meer verlengen hier! Je krijgt hier nu gelijk een Antiliaanse rijbewijs en je bent je NL rijbewijs kwijt.... Kon voorheen wel, nu niet meer hoor!
|
| olga |
1/5/2007-8:56:25 AM |
ik heb gelijk ff gekeken die van wout is tot 2008 de mijne 2009
maar hoe moet je dat dan in nederland verlengen tzt ?? helemaal naar denhaag ???
|
| Theo |
1/5/2007-10:08:23 AM |
We hebben nu van die mooie creditcard formaat rijbewijzen. Dus ga er nog wel ff een laten maken voor we vertrekken :-)
|
| Miranda |
1/5/2007-12:02:11 PM |
Wat ik te horen heb gekregen van het RDW in Nederland is de volgende procedure voor het verlengen van een Nederlands rijbewijs:
*aanvraagformulier 3E0395 aanvragen bij RDW, dit wordt gestuurd naar een Nederlands adres dus geef een familielid op of zo.(naar buitenland doen ze niet)
*aanvraagformulier moet door dat familielid naar jou opgestuurd worden of meegenomen als ze toevallig hier heen komen.
*opsturen naar RDW:ingevulde aanvraagformulier, één kleurenpasfoto, kopie geldig identiteitsdocument, bewijs uitschrijving gemeentelijke basisadministratie en je rijbewijs (dus geen kopie!!!)
Groot nadeel is dus dat je je rijbewijs een tijdje kwijt bent.
De omzetting naar Curacaos rijbewijs is:
*verzoek om echtheidverklaring + kopie rijbewijs+ kopie paspoort opsturen of faxen naar RDW in Nederland, je krijgt dan de echtheidsverklaring voor 4,90 euries opgestuurd (nu wel naar hier)
*zegelpapier van 5 Naf bij ontvanger halen.
*hierop brief schrijven aan gezaghebber waarin verzoek omzetting rijbewijs. En je telefoonnummer vermelden in de brief.
*de brief + kopie rijbewijs naar het buro rijbewijzen brengen, zij sturen het dan naar de gezaghebber.
*na een week of twee krijg je dan een telefonische oproep en dan ga je met de echtheidsverklaring uit NL, je rijbewijs,een doktersverklaring! en 175 Naf naar buro rijbewijzen waar je dan hopelijk je nieuwe rijbewijs krijgt.
Snapt iedereen het?
groetjes , Miranda
|
| Len |
1/5/2007-2:48:39 PM |
Ik weet wel dat het voorheen kon dat het via NL ging en dan NL rijbewijs. Nu niet meer en moet je een Curaçaos rijbewijs aanvragen. Wel idd formulier uit NL en dan hier omzetten. Zover ik weet kun je als inwoner van Curaçao geen NL rijbewijs meer aanvragen...
maargoed, dit wordt een rijbewijs topic en geen huisdier vervoer topic :)
|
| joyce |
1/5/2007-4:45:27 PM |
Lang leve het internet...;-) Nu heb ik meteen antwoord op 2 vragen..Danki! Ook wij gaan komend jaar emigreren en willen ook onze kat meenemen. Zijn net als Theo erg bezorgd over hoe zo`n beestje zo`n reis beleefd. zijn inmiddels ook gerustgesteld door alle reacties hier!
En ook het rijbewijs-issue is nu opgelost... Gaan ook nog even gauw verlengen...
Ayo!!
|
| Theo |
1/5/2007-5:27:15 PM |
Nou toch nog een voordeel dan zo`n offtopic discussie ;-). hoever zijn jullie met de voorbereidingen Joyce? Werk gevonden? Huis gekocht?
|
| Miranda |
1/5/2007-9:37:10 PM |
Sorry Len, je hebt gelijk, ik dwaalde even af.
Iedereen veel succes met het vervoeren van de beestenboel, grote honden twee a drie druppels Bach-rescue en een kat/poes één. Baat het niet, dan schaadt het niet.
groetjes, Miranda
|
| Steve |
1/13/2007-7:32:11 AM |
Hahahahaha........daar ga je toch niet wonen man.
|
| jacqueline |
1/18/2007-9:12:38 AM |
Hoi Theo,
Ik wil even vragen waarom jij je kat mee wilt nemen...? Waarschijnlijk omdat je voelt dat dat je plicht, als goede kattenbaas is..? en omdat je aan het beestje gehecht bent? Ik heb nl. mijn kat ook meegenomen naar Cur., en als ik had geweten hoe zwaar (heb je ooit een kat ziejn hijgen als een hond?) het beest het zou gaan krijgen..dan had ik het voor dat arme dier nooit gedaan..na ruim een jaar is ze `verdwenen`, of ze nog leeft, dat weet ik niet (hoop het niet) maar gelukkig zal ze met mijn beslissing niet geweest zijn! Een dramatisch verhaal, maar zeker het overdenken waard, denk ik.
|
| Miranda |
1/18/2007-11:24:19 AM |
Jacqueline,allereerst wil ik zeggen dat ik het sneu voor je vindt, het is nooit leuk om je huisdier te verliezen op wat voor manier dan ook, maar zou het mogelijk zijn dat jouw kat wellicht één of andere ziekte of andere oorzaak gehad zou kunnen hebben voor zijn/haar benauwdheid? Of misschien te dik? Ik heb mijn katertje van 16 die we mee hebben genomen namelijk nog nooit zien hijgen en ook twee katten van andere mensen die ongeveer tegelijk met ons hier zijn komen wonen hebben nergens last van, die hebben het prima naar hun zin. Het weglopen is natuurlijk niet alleen een probleem van hier, dat had in Nederland ook kunnen gebeuren lijkt mij.
groetjes, Miranda
|
| Theo |
1/18/2007-4:39:08 PM |
Jaqueline, bedankt voor je ervaring. Het zal denk ik wel per kat verschillend zijn. Ik wil het niet helemaal vergelijken maar we hebben hier een erg hete zomer gehad en dat ging heel goed. Natuurlijk was ze wat rustiger maar onze hond had er veel meer last van. Daar maken we ons ook meer zorgen om. Hier kan ze (de hond) lekker rennen in het bos, maar met de temperaturen op Curacao zal dat toch anders en minder leuk zijn voor d`r.
Miranda ook bedankt voor je positieve ervaring, dat doet dan ook weer goed :-)
Wij denken er zeker goed over na maar denk dat ze toch echt allebei meegaan! De hond is geen discussie hoor maar de poes zou een mogelijkheid zijn, al moet ik er niet aan denken, maar daar heb je toch een mindere band mee als met een hond.
|
| Esther F |
1/28/2007-8:13:31 PM |
Iemand ervaring met cavia`s meenemen naar Curacao? Tot nu toe geen luchtvaartmaatschappij gevonden die ze mee wilde nemen :-(
|
| Theo |
1/29/2007-2:45:07 AM |
Esther, geen idee. Volgens mij nemen ze alles mee, als je maar betaald! Maar kennelijk heb je andere ervaring? Informeer eens bij de KLM, die hebben zelfs een dierenhotel, dus lijkt me sterk dat ze geen cavia`s vervoeren.
|
| Esther F |
1/29/2007-2:08:36 PM |
Hallo Theo,
Nee, KLM doet niet aan knaagdieren: teveel risico op ontsnapping en doorknagen van (elektriciteits)kabels... Zeggen ze...
|
| lee |
1/29/2007-2:47:31 PM |
in de handbagage dan?
|
| Esther F |
1/31/2007-6:44:31 PM |
Nee, wordt ook niet toegelaten, alleen kleine honden en katten mogen misschien in de handbagage (en dan ook nog afhankelijk van maatschappij) en dan ook nog maar 1 stuk en ik heb 3 cavia`s.
Ik ben al zo ver dat ik dierentuinen aan het mailen ben of zij nog een ideetje hebben... :-s
|
| olga |
2/1/2007-8:33:59 AM |
ik zag een poos gelden mensen die bij arkefly een konijntje mee hadden in de cabine bij klm mag alleen een hondje of poes
|
| wiebe |
2/15/2007-9:38:37 AM |
bedankt allemaal dat jullie jullie ervaring hebben gedeeld, ik ben een stuk wijzer geworden kwa het vervoeren van huisdieren, ik heb zelf een golden retriever en wil deze ook meenemen als ik ga emigreren.
IK ga wel is waar niet naar curacao maar naar bonaire, hopelijk over 8 a 9 maanden. als iemand een site weet zoals deze bijvoorbeeld alleen dan over bonaire hoor ik dat graag.
nogmaals bedankt
|
| Theo |
2/15/2007-12:52:39 PM |
Wiebe, leuk succes! heb me niet in Bonaire verdiept maar ff Googlen en er is vast veel te vinden.
Groeten, T
|
| poes meenemen van Curacao naar NL. |
| Fern |
4/13/2007-6:33:17 PM |
Hallo allemaal,
ben nu een maand op Curacao en heb afgelopen zaterdag een poes uit Asiel bij Parera gehaald. Ze is nu 6 weken en moet nog een hoop inentingen krijgen ed. Weet iemand hoe de procedure is als ik haar vanuit Curacao meeneem naar Nederland. Waar moet ze allemaal aan voldoen ed.?
Tevens nog een tip voor mensen die hun huisdier meenemen met een airline: meld ze op tijd aan! Er is nl. een maximum aantal dieren dat per vlucht mee mag, ook in ruimbagage! En het zou vervelend zijn als je je huisdieren op een andere vlucht zou hebben....
Vriendelijke groetjes,
Fern
|
| olga |
4/13/2007-7:51:26 PM |
de golden ligt hier wel nogal te hijgen, maar even ingaand op die hijgende kat !!! ik heb hier 2 langhaarkatten en 2 korthaar ik heb ze nog nooit zien hijgen hoor en ze liggen rustig in de heetste kamers ,ben er 1 ,2 weken kwijt geweest gelukkig kwam ze weer terug ,en nu na een jaar zijn ze er nog (ff afkloppen)
|
| Juul |
4/14/2007-8:56:58 PM |
Wij zijn hier 5 jaar geleden met onze Drentse Patrijs gekomen. Heeft de eerste maand op Curacao gebruikt om zijn ondervacht lekker van zich af te schudden en te zwemmen. Hij is nog steeds zo actief als in Nl ondanks zijn leeftijd, nu 11, en de warmte.
|
| Theo |
4/15/2007-2:18:27 PM |
Het blijkt dat de verloedering van dit forum is gestopt, er zijn zowaar weer normale reacties! Dan ook maar weer even van mij.
Ik moet zeggen dat wij alleen maar positieve geluiden horen van alle kanten over het meenemen van huisdieren en hou zij het op Curacao doen. We maken ons er in ieder geval geen zorgen meer over en verheugen ons op onze verhuizing! ;-)
|
| Kluitje |
4/16/2007-1:48:52 PM |
Hoezo geen verloedering op dit forum. Kijk maar eens onder het topic Sunset Heights naar de reacties op jouw bericht.
|
| Nathan |
4/25/2007-3:33:55 PM |
Hoi!
Nu heb ik ook een vraag.
Mijn vriendin en ik gaan 6 juli emigreren naar Sint Maarten. Wij willen ons katje(4 maanden) graag meenemen.
Na een hoop google`en, weet ik nog steeds niks te vinden, wat appartementen betreft, waar een kat is toegestaan.
Ik heb vrienden op Sint Maarten wonen, maar die nemen niet echt de moeite.
Weet iemand met welke instanties ik contact op kan nemen?
We hadden ook het idee om ons poesje ergens bijv. in een pensionnetje te houden totdat we een geschikte woning hebben gevonden. Maar ook dit weet ik niet te vinden.
HELP!
|
<Terug naar Overzicht>
|