Wij vertrekken volgend jaar naar Curacao en willen uiteindelijk een huis kopen. In eerste instantie gaan we een huis huren en dan op ons gemak een huis uitzoeken. We hebben al informatie gezocht bij hypotheekverstrekkers, maar daar wordt je niet vrolijk van qua rente. Heeft iemand ook ervaring met hypotheken die vanuit Nederland worden verstrekt. Wij kijken ook nog naar het zelf bouwen van een huis, maar kunnen hierover weinig informatie vinden. Zijn er ook makkelijk bouwkavels te koop voor een redelijke prijs en doen ze ook moeilijk bij het vertstrekken van een bouwvergunning.
Ik heb geen ervaring met hypotheken, maar op dit forum is ongetwijfeld wel iets hierover te vinden. Als ik over het eiland rij dan worden er aardig wat kavels aangeboden. Je kan ook eens kijken op de websites van newwindsrealty.com, coral-estate.com en halabirealestate.com. Er zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar deze projecten kom ik vaak tegen. Om je huis te laten bouwen zijn er honderden aannemers, maar je kan je huis ook in eigen beheer laten bouwen: www.bouwenopcuracao.nl. Ik heb daar zeer goede ervaringen mee en het scheelt je een hoop geld. Over een bouwvergunning doen ze hier niet moeilijker dan in Nederland, het duurt alleen wat langer. Je hebt overigens veel meer vrijheden in de bouw van je woning, er is hier geen Welstands- of Schoonheidscommissie.
Wij hebben een huisje gekocht op Curacoa, vanuit nederland gefinancieerd. Dat kon alleen maar omdat wij in Nederland wonen. Een hypotheek van een bank op curacoa is duur en beperkt. Misschien je hypotheek nu regelen, bij een nederlandse bank nu je nog in Nederland woont?
Omdat wij in Nederland wonen en geen overwaarde op ons huis hebben, hebben wij het met een doorlopend krediet moeten doen. Ons huis is niet echt duur, staat op Seru Coral, dus onze kosten vallen erg mee.
Ga je trouwens wonen en werken op Cur? In dat geval kun je wel een hypotheek daar krijgen omdat je daar een inkomen hebt.
De bank op Cur die ons wel wilde helpen was de Maduro Curiels bank.
Ga daar eens mee praten.