Curacao Forum

Curacao Forum Huis bouwen?

Huis bouwen? IP: x
Theo Scholtema 5/10/2007-8:08:09 AM
Wat zijn de voordelen van een huis bouwen op Curacao? en wie kent goede aannemers en bouwers op het eiland? Ik hoor nogal veel slechte verhalen over aannemers op Curacao.

RE: Huis bouwen? IP: x
Mike 5/10/2007-12:55:29 PM
Voordelen: geen. Het is een ellende om zelf te bouwen. Kost je twee jaar bouwen, en 10 jaar van je leven.

leslie 5/11/2007-8:20:23 AM
geen gelul handen uit de mouwen!!

sugar 5/11/2007-8:21:45 AM
Ja je moet weten wie o wie en ja het gaat via via,
ik ken wel een aannemer hij is betrouwbaar en is een vaak man, voor meer info zie @ adres.

Sara 5/12/2007-2:43:58 PM
Sugar,

Ik ben ook van plan een huis op Korsou te bouwen. Ik wil graag gegevens van die betrouwbare Aannemer waarvan u zegt dat hij een vakman is. Misschien kan die Aannemer zich hier profileren zodat hij klanten kan krijgen/werven. Mogelijk kan hij dan daar meer mensen aan een baan helpen.

Ik hoor graag je reactie.

Kumindamentu!
Sara

Sara 5/12/2007-2:48:27 PM
Sugar,

Als aanvulling op mijn eerdere reactie. Als hij met illegalen werkt en veel buitenlanders haak ik vanaf nu af. Ik wil het liefst een aannemer die met legale mensen werkt en niet te veel buitenlanders. Ik vind het eigenlijk niet kunnen want onze eigen mensen schreeuwen voor een baan en de buitenlanders nemen hun plaats in omdat ze goedkoper zijn.
Sugar, dan weet je alvast mijn mening over bepaalde onderwerpen.

Graag je reactie.

Sara

pasop 5/12/2007-7:40:03 PM
maar als makamba moet je oppassen met lokale aannemers. Ze naaien je je oor aan. Komen niet opdagen materiaal verdwijnt en jij zit maar te wachten... Hetzelfde als in bepaalde winkels er makamba tarieven zijn en lokale tarieven..

tja 5/13/2007-5:02:20 AM
daar ben je zelf bij, toch

pasop 5/13/2007-9:20:40 PM
ja hoor lekker handig. zij doen het werk niet en dan werkt er een neefje of domino maatje van hun bij de politie of bij het OM en kom je nergens.

tom 5/14/2007-5:44:39 AM
ik zeg: gewoon je gang gaan bereik je doel, geen gelul!

Huiseigenaar 5/14/2007-8:15:34 AM
Je kan ook iets meer per m2 betalen en dan wel een meer betrouwbare aannemer hebben. Zet ook een boete clausule in het aannemerscontract zetten. Ook kan je eventueel een bouwinspecteur inhuren die de bouw voor je in de gaten houdt.

RE: Huis bouwen? IP:190.2.158.32 x
ben 6/21/2007-7:52:34 AM
zijn genoeg mogelijkheden hoor en zeker goede lokale aannemers. Gaat om vertrouwen. Eerst huis helemaal verbouwd en nu huis aan het bouwen. in mrt ging de spade de grond in en nu zitten de pannen erop en gaat er binnen geverfd worden. kortom bouwen in 6 a 7 mnd

RE: Huis bouwen? IP:200.7.34.146 x
back 6/26/2007-2:21:04 PM
have faith! alsof in NL (en de rest van makamba-utopia aka EU) ALLEEN makambas bouwen? nee hoor...ze komen uit poland, turkey, etc.
let goed op, luister niet alleen naar de grapjes, read the fine print (if there is any), wees geduldig, beleedig niemand, en:
KEEP YOUR MONEY IN YOUR POCKET AS LONG AS YOU CAN. het is zo overal in de wereld

de huur/koop prijzen zijn in de laatste jaar enorm gestegen. Korsow is groing en dus als je kans hebt om nu je flagetje in een redelijke buurt ze hebben moet je het doen

een tip: let ERG goed op material quality!

RE: Huis bouwen? IP:77.250.73.248 x
shan 1/31/2008-5:58:34 AM
ik ben ook van plan om een huis te bouwen op Curacao. Ik ervaar het als een probleem om vanuit Ned. dingen geregeld te krijgen(telefonisch of mail). Wij zijn in beginfase, dus nog een aannemer aan het zoeken. De aannemers die wij hebben benaderd zijn vaag in hun offertes.De prijs is altijd per m2 voor het gehele bouw, bij de vraag voor een iets meer gespecificeerde offerte (bv. prijs fundering,prijs dak)dan laten zij ons al bijna 4 weken wachten. Weet iem. hoe ik anders hierover informatie kan krijgen?

RE: Huis bouwen? IP:190.4.152.142 x
Karin 3/6/2008-9:16:25 PM
Ik heb een huis laten bouwen op curacao en ben erg tevreden over mijn aannemer. Het is een antiliaanse aannemer maar wel een die 25 jaar in Nederland heeft gewoond en dus weet wat wij als nederlanders verwachten van een aannemer. Het voordeel is dat hij ook het reilen en zeilen op curacao kent waardoor alles erg goed is verlopen! Ik heb ook veel slechte verhalen gehoord en ook vele slechte dingen zien gebeuren maar als zeg ik het zelf ik heb geluk gehad! Mijn tip is laat je goed informeren en laat je niks wijs maken.

RE: Huis bouwen? IP:24.132.15.18 x
Ronald 3/20/2008-1:53:14 PM
Een huis bouwen in Curacao hoeft geen probleem te zijn, maar je moet wel een kruiwagen hebben.
Ik ben zelf Nederlander maar mijn vrouw komt van Curacao: zij heeft daar familiegrond en dat scheelt natuurlijk enorm in de prijs.
Verder is het zo dat wij daar kunnen beschikken over familie van mijn vrouw die meehelpt het huis te bouwen.
Een aannemer aldaar moet je zeker niet in de arm nemen: die vragen veel te hoge prijzen.
Indien iemand informatie nodig heeft hoor ik het graag.
Succes

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.