Ben net weer terug uit Curacao. Heerlijke vakantie gehad.
Zit er al enige tijd over na te denken om er te gaan wonen en werken.(is wel zo handig als je er al 3x in 1 jaar bent geweest voor vakantie/fam.bezoek)
Maar hoe en wat regel ik allemaal ?
Kan ik bv een vliegticket regelen voor bv 4 weken en na die 4 weken gewoon niet terug keren naar NL ? Las dat je 6 mnd op t eiland mag verblijven en dan voor 24 uur t eiland af moet en vervolgens weer terug komen.Maar gaat men bij de douane niet moeilijk doen als ik bv met een enkele reis ticket die kant op ga ??
Of moet ik van te voren een verblijfsvergunning regelen ?
Moet ik vanaf hier in NL al werk zien te regelen op t eiland of kan ik als het ware op de dolle pof erheen en dan werk regelen ?
Woonruimte is geen probleem dat heb ik al geregeld , zit meer in over die andere dingen.
Heb je Nederlandse paspoort? Volgens mij kan je gewoon blijven.maar ik zal voor de zekerheid informeren voor je.Als je een Ned.paspoort heb moet je geen verblijfvergunning aanvragen. Maar ik zal voor je rond vragen.
Zonder verblijfsvergunning mag je inderdaad een half jaar blijven. Als je langer blijft en je gaat dan terug naar Nederland krijg je een probleem bij de douane.
Ik heb een NL paspoort. Maar in dat half jaartje dat ik er ben op t eiland , kan ik dus werk gaan zoeken en evt een verblijfsvergunning aanvragen op het eiland zelf en heb ik ook t probleem niet meer van na 6 mnd 24uur t eiland af zijn ???