Curacao Forum

Curacao Forum Gezocht: Betaalbare, kindvriendelijke woonruimte

Gezocht: Betaalbare, kindvriendelijke woonruimte IP: x
Esther 11/15/2006-7:26:14 PM
Het zoveelste woning-zoek topic, maar ik probeer het toch maar.
Ik ben op zoek naar een woonruimte voor de periode februari tot en met augustus 2007, voor twee volwassenen en twee kinderen.
Hoewel mijn studiegenote en ik als stagiaires ga en dus een beperkt budget hebben, wil ik niet in de typische studentenwoningen terecht komen, in verband met de benodigde rust voor onze kinderen.

Een leuk appartement of huisje in een veilige wijk zou natuurlijk het meest ideaal zijn, maar is dit ook realiseerbaar? Ik weet vrij weinig van de woningbouw in Curacao, maar heb wel begrepen dat appartementen schaars zijn. Ik hoop dat ik geluk heb en bijvoorbeeld particulier aan een geschikte woonruimte kan komen.

Tips, hetzij over woningen, hetzij over zoekmethoden, zijn méér dan welkom!

Hartelijke groet, Esther

RE: Gezocht: Betaalbare, kindvriendelijke woonruimte IP: x
Astrid 11/15/2006-9:27:54 PM
Ik zou gewoon eens gaan mailen met een makelaar. Spaltman heeft ons vorig jaar goed geholpen, maar misschien zijn anderen net zo goed. Appartementen zie je heel vaak te huur staan in de kant. En heb je al eens gekeken bij viavia op de website?
Succes

Esther 11/16/2006-4:29:23 AM
Dank je wel! Viavia heeft inderdaad een ruim aanbod!
Die makelaar Spaltman doet ook in huurwoningen begrijp ik?

Nog een vraagje. Hoe weet ik of ik niet wordt afgezet? Ik kan de woning vooraf natuurlijk niet even bekijken en weet ook niet hoe de huurprijzen liggen.

En zijn er nog bepaalde (delen van) wijken die ik absoluut moet mijden?

Peter 11/16/2006-7:16:12 AM
`t Wordt misschien een beetje van: ``daar heb je hem weer``. Maar wat jij zoekt vind je beslist op www.recompensapark.com De prijzen die op de site staan zijn voor korte termijn (2 a 3 weken), voor langere termijn zijn de prijzen een stuk lager.

Ruth 11/16/2006-9:09:31 AM
Hallo,

Ala blanca appartementen aan de toni kunchi,is een rustige wijk en betaalbaar.Je kunt kijken op www.curacao-appartments.nl/Alablanca

Groetjes,Ruth

Len 11/16/2006-12:35:23 PM
let op he: Spaltman is geen officiele makelaar!!! Hier zijn veel problemen mee nl. Kijk in de makelaar, en op startpagina van Curacao zie je vele appartementen aangeboden zowel bij bedrijven als particulieren. ALs je langer blijft, is er vaak wel wat aan de prijs te doen!

Esther 11/16/2006-3:48:09 PM
Bedankt voor alle tips tot nu toe! Ga er meteen achteraan.
En Len, waar zijn veel problemen mee? Met officiele makelaars of juist met die Spaltman?

Len 11/16/2006-4:10:35 PM
nee met Spaltman.

olga 11/16/2006-5:05:46 PM
echt waar met spaltman ??????????????????
echt niks van gemerkt hoor tegendeel juist van olst gaf nooit sjoege op mijn mails de meeste eigenlijk niet erg laks allemal

judith 11/17/2006-4:47:21 AM
ik hoor ook alleen maar goede verhalen over spaltman.
Zelfs hier in nederland word er alleen maar positief op gereageerd.
Hij zal wel ergens niet bij aangesloten zijn of zo en daarom misschien niet öfficeel`` zijn.

Isa 11/17/2006-6:49:24 AM
Wij werken vaak met Spaltman en hebben nooit problemen gehad. Integendeel, mensen zeggen vaak dat hij als 1 van de weinigen echt z`n best voor je doet.
Heb je voorbeelden van die problemen, Len?
Van alle makelaars die we benaderen voor mensen die zich hier willen vestigen zijn alleen Spaltman en Curacao Houses echt actief en enthousiast. De meeste anderen komen alleen hun stoel uit als je een koophuis van boven de 4 ton en een huurhuis van boven de 5000 per maand zoekt.

Groetjes,

Isa
www.de-plantage.com

Len 11/17/2006-10:27:44 AM
Ja qua reageren is hij heel snel, die ervaring heb ik ook. Zeer vriendelijk en snel. Absoluut. Maar nee, hij is idd nergens bij aangesloten, hij zet zonder medeweten van mensen hun huis in de verkoop bij hem (dus dan staat al wel in de verkoop bij andere makelaars), hij schijnt (maar dat heb ik echt alleen van horen zeggen) betrokken te zijn bij oplichting in NL en andere duistere zaken en is daarom ooit hierheen vertrokken.

En er zijn wel goede makelaars hier hoor, van Olst vind ik zelf ook niet helemaal geweldig. Ja idd als je een duur huis wil kopen :)

Esther 11/18/2006-12:33:55 PM
Zo, ik heb de nodige sites afgespeurd en de nodige informatie toegestuurd gekregen, maar de prijzen vallen me een beetje tegen...
Het voordeligste huis dat ik tot nu toe ben tegengekomen is nog altijd boven de 1000 NAF per maand (Spaltman) en een appartement via Alablanca komt uit op 840 Euro per maand (dus 1850 NAF). Maar goed, dan betaal je ook voor de tropische tuinen, etc. En dat hoeft ook weer niet.

Dus ik vrees dat ik het toch vooral in de particuliere hoek moet zoeken.
Maar wat is een reeel streven qua huurpijs?? Huisje/appartement, 2 slaapkamers, gemeubileerd, betrouwbare buurt?

Len 11/18/2006-1:53:26 PM
Meestal via makelaars is het voor min. een jaar. Op de startpagina (curacao.pagina.nl) zie je een boel particulieren die verhuren. Gewoon allemaal mailen en vragen wat ze kosten voor die periode. Vaak bij langer verblijf worden de kosten ook lager.

Esther 11/18/2006-5:22:09 PM
Klopt, heb vandaag ook op een paar aanbiedingen gereageerd en zelf bij viavia een advertentie geplaatst. Heb het uit de losse pols maar op 800 NAF gehouden, in het kader van het moet in elk geval niet veel meer kosten dan mijn huis in Nederland. Maar weet nog steeds niet of dit reeel is. Heb prijzen gezien van 700 tot 3000 NAF... Liggen de huurprijzen gemiddeld hoger of lager dan in Nederland? En kan ik voor 800 NAF een fatsoenlijke woning vinden of moet ik mijn standaarden bijstellen?

Overigens bedankt voor het meedenken :)

RE: Gezocht: Betaalbare, kindvriendelijke woonruimte IP:200.6.58.143 x
Marian 1/22/2008-3:56:58 PM
Len, ik ben zo benieuwd wie jij bent ... Vreemde info heb jij ... interesseert het je misschien ook nog iets of het waar is wat je zomaar op zo`n forum schrijft? Ik kan je vertellen dat er helemaal niets van klopt!!

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.