|
|
Curacao Forum Geld opnemen op Curacao
| Geld opnemen op Curacao |
IP: x |
| Nick Postma |
1/13/2007-1:19:09 PM |
Omdat ik vanaf februari 5 maanden naar Curacao ga voor stage, vraag ik mij af hoe je het best je bankzaken kunt regelen op Curacao.
Omdat het geld pinnen met mijn studentenrekening 2 euro p/keer kost, wordt dat vrij prijzig.
Met een creditcard is het zelfs 4,50 per keer...
Heeft iemand hier ervaring mee en een goede oplossing?
Zou het handig zijn om daar een rekening te opnemen, ook voor de stagevergoeding?
En kun je ook ergens euro`s pinnen, dat zou namelijk gratis zijn.
|
| RE: Geld opnemen op Curacao |
| Girl |
1/13/2007-2:42:20 PM |
Geen idee bij welke bank je zit. Maar als je bij de rabobank zit kan je gewoon antiliaanse guldens pinnen. En daar zitten geen kosten aan verbonden.
|
| JaapB |
1/13/2007-7:53:06 PM |
Hoi Girl, de meeste banken in Nederland (ook de Rabo) hebben onlangs een nieuwe maatregel ingevoerd dat pinnen in het buitenland (buitenlandse valuta) tegen een vergoeding zal geschieden, dus Nick heeft in deze zin gelijk. Alleen weet ik niet wat zinvol is, een fors bedrag in Guldens pinnen, waardoor die 2 euro wel meevalt (= 1,5 biertje op Curacao), maar met het risico, dat je het kan kwijtraken of euro`s pinnen (dat kan ook bij sommige flappentappen net als dollars) en deze weer om te wisselen, wat ook weer geld kost. Ik denk zelfs dat het omwisselen aanzienlijk meer kost (koersverschillen) dan die 2 euro. Met euro`s betalen op Curacao kan, maar de omrekenkoers is zeer onaantrekkelijk. Kortom gewoon guldens pinnen en die 2 euro maar voor lief nemen.
|
| Peter |
1/14/2007-7:53:45 AM |
Ik heb gisteren nog NAF 75,- gepind met mijn Rabopas. Vandaag gechecked op rabotel en dat kwam op EUR 32,46. Ofwel een zeer gunstige koers van 2,310536 en geen kosten vooralsnog....
|
| Nick Postma |
1/14/2007-11:49:37 AM |
Nou het vervelende is, met een ``gewone`` raborekening hoef je inderdaad niets te betalen.
Maar met een studentenrekening dus wel, €2,- p/keer. Tenzij je euro`s pint. Maar als ik deze reacties lees wordt dat gewoon 2 euro extra betalen telkens. Opzich goed, dan drink ik iets minder bier, maar ook wel weer zonde natuurlijk.
75naf staat bij gwk op 29,77 dus inderdaad een leuke koers. Alleen die kosten doen ze eens in de zoveel tijd en misschien heb jij ook een normaal pakket, of wel studenten?
|
| Girl |
1/14/2007-12:24:04 PM |
Ik heb geen studentenrekening , maar je kan je studentenrekening toch om laten zetten in een volwassenen pakket ??
(incl internetbankieren e.d)
|
| Nick Postma |
1/15/2007-4:08:54 AM |
Nee, helaas kan dat niet. Tenminste, niet zolang je nog student ben zeiden ze.
Een ander nadeel daarvan zou zijn dat mijn reisverzekering, die ik via interpolis heb afgesloten, veel duurder zou zijn.
|
| ger |
3/31/2007-4:56:54 PM |
Is het een probleem als je geen rabo rekening hebt maar een fortis rekening? Ik heb alleen een europas en ga in juli een week op vakantie moet natuurlijk wel weten of ik gewoon kan pinnen!
groetjes
|
| Peter |
4/1/2007-7:32:32 AM |
Je kunt met een Fortis pas gewoon bij elke winkel pinnen op Curaçao. Kosten: EUR 0,11 per transactie. Geld opnemen uit de automaat kost EUR 1,80 per keer.
|
| chantal |
5/1/2007-10:30:51 AM |
klopt het dat je geen geld meer vanuit Nederland kunt meenemen en dus terplekke dient te pinnen? Althans dat zeggen ze bij mijn Rabobank
|
| Peter |
5/1/2007-12:21:52 PM |
Welk geld wil je meenemen? Euro`s, dollars of NAFs?
|
<Terug naar Overzicht>
|