Curacao Forum

Curacao Forum Euro`s op curacao???

Euro`s op curacao??? IP: x
Chrit Driessen 7/11/2006-2:21:56 AM
Mijn vraag is eigelijk heel simpel !!!
Kun je op curacao ook betalen met euro`s óf is het toch aan te raden om ter plekke om te wisselen???

RE: Euro`s op curacao??? IP: x
Hans 7/11/2006-1:20:38 PM
Chrit,

Als je het gebouw van het vliegveld uitloopt kan je gelijk pinnen.
Je kan overal gewoon Antilliaanse guldens pinnen.
En ook in veel winkels kan je betalen met je pinpas.
De chipknip kennen ze niet.
Betallen met Euro`s lijkt me niet verstandig , als het in een winkel al kan zal je niet de meest gunstige koers krijgen, ze moeten er tenslotten ook weer tijd en moite in gaan steken om het om gewiseld te krijgen in guldens.

LEn 7/11/2006-1:54:01 PM
Gewoon pinnen bij een pinautomaat en met NAF betalen. Dollars en euro`s leveren geen goede koersen op..

webmaster 7/12/2006-1:32:50 AM
Len heeft min of meer gelijk, het is natuurlijk gewoon eenvoudiger om te pinnen en met NAFL`s te betalen. Euro`s worden vrijwel niet geaccepteerd, als ze worden geaccepteerd is de koers zeer ongunstig. Aangezien de dollarkoers vast staat ten opzichte van de NAFL, is het verschil in dit opzicht vele malen kleiner. Bij een bank krijg je voor 1 dollar 1,78, in de horeca en elders is dit vaak 1,75, dus nog geen 2% die je mist. Wat verder nog een heikel punt is voor sommige mensen, het wisselgeld wordt in 99% van de gevallen niet in dollars terug gegeven, in Euro`s al helemaal niet. Wanneer een zaak euro`s accepteert, komt dit waarschijnlijk omdat de eigenaar binnenkort naar Nederland of europa op vakantie gaat en zodoende die gunstige wisselkoers in z`n eigen zak steekt.
Wanneer je vanuit NL naar Curacao gaat en zeker wil zijn dat je de eerste minuut op het eiland meteen wil kunnen betalen zonder eerst een pin automaat op te zoeken is het handig om pak `m beet 50 of 100 dollar mee te nemen als je die toch thuis hebt liggen. Anders zou ik gewoon direct op het vliegveld gaan pinnen zodat je direct beschikt over NAFL`s.

gerrit 7/18/2006-9:39:37 AM
Mei jl heb ik euris gewisseld. kostte mij 10% Bij het afrekenen van het vakantiehuisje vooraf gevraagd of ik kontant in euris kon betalen; geen enkel probleem. geen extra onkosten of dergelijke. gewone normale koers.
Omdat je overal kan pinnen, denk ik dat het verstandig is niet al te veel euris mee te nemen.

groeten
gerrit

<Terug naar Overzicht>

Antwoord
Naam Uw IP Adres wordt opgeslagen wanneer u een boodschap achter laat.
Titel
Antwoord
Deltaworks Webdesign

copyright 2007 by Deltaworks Inc.