|
|
Curacao Forum 1 jaar naar Curacao
| 1 jaar naar Curacao |
IP: x |
| Esther |
2/7/2006-4:41:57 PM |
Wij willen met ons gezin (3 kinderen) voor een jaar naar Curacao, om te kijken of we ons daar blijvend willen vestigen. Weet iemand hoe het zit met de werkgelegenheid voor nederlanders daar? Als we van hieruit bedrijven mailen, krijgen we gewoon geen antwoord terug... moet je daar echt ZIJN om werk te vinden? Maar we kunnen daar niet zomaar naartoe, met het risico dat er geen werk is! We weten niet of we nou eerst werk moeten hebben, of gewoon moeten gaan... heeft iemand hier ervaring mee, of misschien een goede tip?
|
| RE: 1 jaar naar Curacao |
| taami |
2/8/2006-5:32:20 AM |
Dan zou ik ,als ik jullie was ,daar eerst op sollicitatievakantie gaan.Heb je dan ook een idee hoe de dingen daar gaan.Mensen die vanuit Nederland solliciteren voor werk worden daar meestal niet sirieus genomen.Het is vaak voorgekomen dat men een baan krijg aangeboden en wanneer puntje bij paaltje komt, durven zij die stap niet meer te nemen (emigreren). Dus ga persoonlijk op zoek naar een baan,dan weet de werkgevers dat het echt is wat je wilt!
|
| tom |
2/8/2006-7:01:02 AM |
werkgelegenheid voor nederlanders??
`vertel mij eens in welk opzicht een antilliaan en een nederlander verschillen voor de arbeidsmarkt op korsou? (??)
Kijk het komt hier aan op:inventief, ondernemend,creatief, zijn, en vooral lef hebben , en ook een kleine dosis geluk!, of vergis ik mezelf hier??
de macamba`s zijn gewend alle valkuilen, en/of risico`s te kunnen dichten/overzien in het leven, tuurlijk wil je een bepaalde zekerheid....
die je in het gewone leven ook (niet) meer hebt.
dus: pak de koffers neem een beetje geld, en GO!
groetjes,
tom
|
| Judy |
2/8/2006-7:09:15 PM |
Esther,
Kom gewoon eerst eens op vakantie en doe dan een ``onderzoekje`` voor jullie zelf of jullie het hier leuk vinden. Dat is als jullie nog nooit hier zijn geweest.Ik ben zelf hier geboren, heb in Nederland mijn studie afgemaakt en ben nu op zoek naar werk. Het zou het beste zijn als je inderdaad vanuit Nederland een werkgever kan vinden, die eventueel overtocht en misschien wel wat kubieke meters verhuisinboedel kan betalen. Ik heb zelf facility management gedaan en dat is hier helaas een beetje onbekend nog. Maar met inderdaad een beetje (veel) geduld, een hoopje geld om in de tussentijd rond te komen zal je het hier goed hebben.
Alvast welkom en succes!!
|
| Esther |
2/10/2006-5:09:46 PM |
Tom, je lijkt je wat aangevallen te voelen door mijn opmerking `werkgelegenheid voor Nederlanders`. Is dit zo vreemd? Mijn man heeft heel veel ervaring in de horeca, maar misschien willen ze liever iemand die papiamento spreekt? Ik ben werkzaam in de verzekeringsbranche, maar misschien willen ze liever iemand die de lokale cultuur, gebruiken en regels kent? Dat bedoelde ik met mijn vraag, meer niet.
Judy, we zijn al vaak op vakantie geweest en we weten dat vakantie natuurlijk niet te vergelijken is met het dagelijkse leven, maar willen de stap toch wagen. De enige drempel is dat we kinderen hebben. Met z`n tweetjes kun je, als je geen werk zou vinden, in het ergste geval teruggaan en hier tijdelijk bij familie gaan wonen tot je eigen verhuurde huis weer vrijkomt. Maar we halen de kinderen hier van school en het is geen optie om ze daar dan ook weer tussentijds van school te halen. Bovendien... waar zouden we naartoe moeten, terug in Nederland? Ons eigen huis willen we verhuren. We hebben wel wat geld om een maand of hooguit 6 weken te overbruggen, maar we moeten dan echt werk hebben. Ik ben zo bang dat ze niet op ons `zitten te wachten`. Wat hebben wij zo`n bedrijf nu meer te bieden dan iemand van het eiland zelf? Daar ben ik dus een beetje bang voor...
|
| tom |
2/12/2006-1:22:10 PM |
beste esther, als allereerste voel ik mezelf niet aangevallen, nee hoor....
maaruhhh, nu snap ik je vraag wat beter........
Als je echtgenoot horeca ervaring heeft, zou ik me zeker absoluut geen zorgen maken, en zeker al helemaal niet als hij een papiertje heeft! ik zie dat jij jezelf wel over andere dingen zorgen maakt..., misschien wel logisch......
ik zie dat je twijfels hebt over bepaalde dingen, en ik denk niet geheel onterecht.( hetzelfde als je wilt oversteken op het zebrapad, bij twijfel niet oversteken!)
Echter is het wel zo dat het in het leven, wel allemaal een beetje moet meezitten, toch?
probeer je risico`s zorgvuldig af te wegen, maak vervolgens een goede verstandige beslissing.mijn opinion is: ter plaatse daar moet je jezelf en je gezin 100 % kunnen concentreren op je nieuwe leven daar, en niet stressvolle situaties krijgen daar, ik zelf denk dan ook dat ik deze zelf op dat moment niet kan gebruiken, en heb voor mij en mn vriendin dan ook deze problemen al opgelost, gelukkig)
Geld is een eerste vereiste, heel belangrijk!!
ik hoop wel dat jullie slagen op korsou!
wees voorzichtig!
bij deze wens ik jullie dan ook heel erg veel succes!
hartelijke groetjes ,
tom
|
| frits |
2/21/2006-6:08:22 AM |
neem je ``atras`` mee, misschien kan je daar iets mee verdienen, HAHA
|
| Anneke |
2/21/2006-6:37:30 AM |
Moet dat leuk zijn?????Beetje Papiamentu `geleerd`.
Esther wat deze Frits nu adviseerd getuigd van een laag nivo.
Gewoon goed voorbereiden en zoveel mogelijk info verzamelen. In de horeca is altijd werk te vinden, als je dat zoekt tenminste. ikkies voor safe, en met name met kinderen....zorg eerst voor tenminste 1 inkomen. Voordat je alles opdoekt, laat 1 alleen vooruit gaan, dan beperk je het risico dat je met onverrichte zaken terug moet gaan. Is zeker niet goed voor de kids!!!
Wij hebben het op deze wijze destijds gedaan. Is gelukt, nu 12 jaar geleden.....
gr. Anneke
|
| tom |
2/22/2006-7:40:33 AM |
volgens mij is die frits een hele ondeugende man.
vieze frits dat ie is!!!
|
| geen humor, |
2/22/2006-7:49:28 AM |
macamba`s hebben definitief echt geen gevoel voor humor,
afz: frits.........
|
| Zuurtje |
2/23/2006-1:52:07 PM |
Nou, je moet wel tegen een grapje kunnen he... moet kunnen toch. Anders sterf je ook weer snel af van de frustratie.
|
| frits |
3/21/2006-6:14:59 AM |
anneke??
anneke maduro??
met haar veel te dure appartementen??
|
| judith |
4/1/2006-9:48:35 AM |
De hele procedure inclusief te overleggen documenten is te vinden op:
http://www.curacao-gov.an/extranet/government.nsf/fbcca56964942a4e04256881004c19c1/43fa07e41bdf285f042568ae001e08c3!OpenDocument&AutoFramed
|
| Esther Willems |
5/23/2006-7:48:13 AM |
Geachte Heer\Mevrouw,
Mijn naam Is Esther Willems en ben 28 jaar. Ik heb een dochter Djanida van 5 jaar oud zij is half antilliaans en de vader en ik zijn uit elkaar.
Ik wil haar graag ook die kant laten zien de cultuur de taal en gewoon manier van leven. Ik zelf snak er ook al jaren naar maar wil eerst een jaar proberen.
Ík moet natuurlijk eerst werk hebben en een woonruimte.
Kunt u mij daar informatie over geven.
Ik wacht vol spanning af.
Ik weet dat het allemaal niet makkelijk zal zijn maar wil de gok graag wagen als wij er gelukkiger van worden.
Groeten Esther Willems
|
<Terug naar Overzicht>
|